KudoZ home » English to Czech » Aerospace / Aviation / Space

surface temper etch

Czech translation: leptání povrchu za tepla


12:19 Aug 30, 2010
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space
English term or phrase: surface temper etch
Jde o nějakou povrchovou úpravu výrobku. Domnívám se, že jde o typ kalení.
Pavel Res
Czech translation:leptání povrchu za tepla
Explanation:
Selected response from:

Jiri Kortus
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3kontrola tepelného poškození povrchu leptáním
Pavel STORKAN
3leptání povrchu za tepla
Jiri Kortus
3tepelné leptání povrchu
jankaisler


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tepelné leptání povrchu


Explanation:
x

jankaisler
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 14

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
leptání povrchu za tepla


Explanation:


Jiri Kortus
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
kontrola tepelného poškození povrchu leptáním


Explanation:
Provádí se buď persulfátem amonným nebo roztokem NITAL (kyselína dusičná v etanolu). Změnou barvy povrchu po leptání lze detekovat tepelné poškození oceli - buď popuštění (indikace tmavější než okolní materiál), nebo překalení (indikace světlejší) původního stavu. Předepisována bývá například po třískovém obrábění nebo broušení, kdy může dojít ke změně žádoucí metalografické struktury oceli dosažené předchozím tepelným zpracováním a tedy i ztrátě pevnosti či houževnatosti. V letectví běžná NDT technologie.

Pavel STORKAN
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jiri Farkac: to zní dobře
1 day34 mins

agree  Pavel Prudký
1 day7 hrs

agree  using: Viz link - http://www.iso.org/iso/catalogue_detail.htm?csnumber=23597
2 days9 hrs