KudoZ home » English to Czech » Art, Arts & Crafts, Painting

Profanation of the Host

Czech translation: Znesvěcení hostie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Profanation of the Host
Czech translation:Znesvěcení hostie
Entered by: Markéta Marešová

09:14 Dec 8, 2010
English to Czech translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
English term or phrase: Profanation of the Host
Jedná se o název obrazu Salvadora Dalího z roku 1929. K nahlédnutí je např. zde:
http://www.rateitall.com/i-1050843-profanation-of-the-host-1...

Mám jistou představu jak název přeložit (v monografii jsem obraz nenašla), ale přesto bych ráda požádala o Vaše názory. Předem děkuji.
Markéta Marešová
Czech Republic
Znesvěcení hostie
Explanation:
Znesvěcení hostie, tedy neuctivé zacházení s proměněnou hostií (o které katolíci věří, že je proměněným tělem Krista), je velký hřích, dalo by se říct náboženský zločin
Selected response from:

Markéta Demlová MITI
Czech Republic
Grading comment
Markéto, mnohokrát děkuji za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Znesvěcení hostie
Markéta Demlová MITI
2 +1Svatý grál
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI


Discussion entries: 10





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
profanation of the host
Znesvěcení hostie


Explanation:
Znesvěcení hostie, tedy neuctivé zacházení s proměněnou hostií (o které katolíci věří, že je proměněným tělem Krista), je velký hřích, dalo by se říct náboženský zločin

Markéta Demlová MITI
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Markéto, mnohokrát děkuji za pomoc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jankaisler: n. Profanation der Hostie, fr. La profanation de l'hostie
58 mins
  -> Díky!

agree  Ales Horak: sice to není moje téma (ani můj šálek kávy), ale souhlasím :-)
1 hr
  -> Díky, Aleši!

agree  Ivan Šimerka
6 hrs
  -> Díky!

agree  Dalibor Uhlik: nabeton, kouknul jsem se v knihovně, fanouškům doporučuju navštívit Portlligat i s nejvýchodnějším bodem Španělska, je to zážitek...
8 hrs
  -> Díky!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
profanation of the host
Svatý grál


Explanation:
Vím, že to není doslovné (dávám jen za 2), ale viz:

olejomalby.sweb.cz/dali.htm
http://studentka.sms.cz/referat/surrealismus_a_jeho_vyvoj

V seznamu děl žádný Grail není...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_works_by_Salvador_Dalí

Tak třeba se v češtině používá toto?

?? :)

Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dasha Fislova: takto se to nejvic vyskytuje na Google, tedy "Svatý grál (profanace hostie)"
2 hrs
  -> Díky, Dasho!