KudoZ home » English to Czech » Bus/Financial

developer (v systemu Timeshare)

Czech translation: developerska spolecnost, investicni a realitne-spravni podnikatelska firma, stavebni a obchodni spolecnost


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:developer (developing, managing & selling real estate)
Czech translation:developerska spolecnost, investicni a realitne-spravni podnikatelska firma, stavebni a obchodni spolecnost
Entered by: Renata Korpak

10:29 May 23, 2003
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial / Prazdninove komplexy Timeshare
English term or phrase: developer (v systemu Timeshare)
Nevim, co s tim terminem. Klient velmi peclive volil pro sebe termin, ktery ve smlouvach nevysvetluje. Jako definici uvadi "Developer" means Nazev Spolecnosti, a company registered in XXXstat, or its successors or assigns. Tedy nejde o stavebni firmu ale ona i naklada s temi nemovitostmi, ktere necha postavit, prodava tydny v systemu Timeshare atd.
Renata Korpak
United Kingdom
developerská společnost/ investiční a realitně-správní podnikatelská firma
Explanation:
a property developer = a person/ firm who plans and builds a group of new houses or new factories
Developerská činnost - investice do výstavby nebo rekonstrukce nemovitosti s následným prodejem či pronájmem příp. správou nemovitosti. Termín developerská společnost se již u nás běžně používá v názvech firem (hrozné, že).
Selected response from:

fcimmer
Czech Republic
Grading comment
Moc dekuji vsem prispevatelum. Sama jsem se zpocatku priklanela k terminu investor, ale ten mi agent zatrhl (ono jsou to pravni dokumenty a chce to mit co nejdoslovnejsi). Developerska spolecnost je v tom kontextu idealni...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4developerská společnost/ investiční a realitně-správní podnikatelská firma
fcimmer
4stavební a obchodní společnost (firma)Radovan Pletka
4investor
Martin Janda
4developer
Nicholas Miller


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
developer


Explanation:
I think a 'property developer' or 'developer' in this context can be involved in the whole process: construction, property management, leasing, sales etc.
In any case the word 'developer' is used in Czech in this and other contexts (see link)


    Reference: http://construction.cz/cze/
Nicholas Miller
Czech Republic
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 23

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
investor


Explanation:
Ta firma investovala do hotelu, který si nechala postavit, a teď rozprodává týdny. Jojo, taky jsem je asi půl roku prodával, než jsem se dal na překládání... :-)

hth
Martin

Martin Janda
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 1192

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stavební a obchodní společnost (firma)


Explanation:
pri prvnim vyskytu bych dal hvezdicku, preklad do zavorky a dole na strance bych dal poznamku prekladatele, kde bych to poradne vysvetlil a pak bych pouzival vyse uvedeny termin a pokud je to mozne, pokuzil bych i obchodni anzev firmy, tj stavebni a obchodni společnost XXXXXX.
Pokud bych byl placen za slovo v cestine, daval bych vysvetleni na kazdou stranku, kde se termin vyskytuje (-:, pokud bych byl placen za zdrojovy text, vysvetlil bych pouze jednou.

Radovan Pletka
Native speaker of: Czech
PRO pts in pair: 299

2 days3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
developerská společnost/ investiční a realitně-správní podnikatelská firma


Explanation:
a property developer = a person/ firm who plans and builds a group of new houses or new factories
Developerská činnost - investice do výstavby nebo rekonstrukce nemovitosti s následným prodejem či pronájmem příp. správou nemovitosti. Termín developerská společnost se již u nás běžně používá v názvech firem (hrozné, že).

fcimmer
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 145
Grading comment
Moc dekuji vsem prispevatelum. Sama jsem se zpocatku priklanela k terminu investor, ale ten mi agent zatrhl (ono jsou to pravni dokumenty a chce to mit co nejdoslovnejsi). Developerska spolecnost je v tom kontextu idealni...