KudoZ home » English to Czech » Business/Commerce (general)

management of retail troubled assets

Czech translation: řešení problémových aktiv v retailovém sektoru (sektoru drobných klientů)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:management of retail troubled assets
Czech translation:řešení problémových aktiv v retailovém sektoru (sektoru drobných klientů)
Entered by: Pavlina Veresova

16:01 Nov 2, 2013
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Business
English term or phrase: management of retail troubled assets
XXX company is a market leader in the field of management of retail troubled assets.

Předem děkuji za návrhy překladu.
Pavlina Veresova
Czech Republic
řešení problémových aktiv v retailovém sektoru (sektoru drobných klientů)
Explanation:
retail může být maloobchod, ale ne nutně - např. u bank se "maloobchod" nepoužívá a dává se přednost pojmu "retail". retailová banka, banka pro drobné klienty Pokud jde o maloobchod, je lepší použít pojem "v maloobchodním sektoru"
problémová aktiva - může být i jinak: nestandardní pohledávky, pohledávky nesplácené včas atd.
Selected response from:

Karel Machala
Grading comment
Díky Karle!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3řešení problémových aktiv v retailovém sektoru (sektoru drobných klientů)
Karel Machala
4správa ohrožených malobchodních investic
Václav Pinkava
4řízení/správa problémových maloobchodních aktivDalibor Uhlik


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
řízení/správa problémových maloobchodních aktiv


Explanation:
takhle obecně dle originálu...prostory, budovy....

Dalibor Uhlik
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 35

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
řešení problémových aktiv v retailovém sektoru (sektoru drobných klientů)


Explanation:
retail může být maloobchod, ale ne nutně - např. u bank se "maloobchod" nepoužívá a dává se přednost pojmu "retail". retailová banka, banka pro drobné klienty Pokud jde o maloobchod, je lepší použít pojem "v maloobchodním sektoru"
problémová aktiva - může být i jinak: nestandardní pohledávky, pohledávky nesplácené včas atd.

Karel Machala
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 8
Grading comment
Díky Karle!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dalibor Uhlik: lepší :)
32 mins

agree  Magdalena Rezacova
36 mins

agree  Ales Horak
15 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
správa ohrožených malobchodních investic


Explanation:
"troubled assets" jsou bankovní investice, kde hodnota nemovitosti, coby jistina, nedosahuje výše závazku a jde o neplatiče, nebo platiče nestabilního. Převzít taková aktiva do své správy (nejen finanční) je ulehčením původní finanční instituci, ve fázi, kdy je nemovitost nutno co nevýhodněji zpeněžit, protože dlužník se vypoklonkoval.

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2013-11-03 10:27:12 GMT)
--------------------------------------------------

(spíš jako výklad)


    Reference: http://www.investopedia.com/terms/t/troubled-asset.asp
    Reference: http://www.meladon.com/LenderTroubledAssetManagementLossMiti...
Václav Pinkava
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 9