KudoZ home » English to Czech » Business/Commerce (general)

(Sales / Marketing) Funnel

Czech translation: (projektový) třídicí trychtýř


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(Sales / Marketing) Funnel
Czech translation:(projektový) třídicí trychtýř
Entered by: Václav Pinkava

17:53 Nov 13, 2013
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Sales & Marketing
English term or phrase: (Sales / Marketing) Funnel
Známý grafický prvek obchodních prezentací a CRM systémů. Znázorňuje se jako kónický zásobník vyhlídek a příležitostí, do kterého se na širším konci dostávají vyhlídky ("feeding the funnel"), načež, přes síta upřesňujících informací, etap a úvah, se filtruje a zužuje počet, vyřazuje. Čím dál postupují, tím jistější jsou potenciální zakázky, až do konečné realizace jen několika z původních zbožných přání.

Obvykle se funnel vyskytuje v nadnárodním kontextu, takže se termín ponechává v angličtině.

Neškodilo by ustálit výstižný český název, který by nebyl jen doslovný a prvoplánový, ale měl vhodné asociace a navazoval na zažitou grafiku. Pozor, funnel se znázorňuje i vodorovně, aby vynikla časová souvislost.

Původní název vystihuje nejen zužovací, ale i lapací / zásobovací funkci, a má jistou hravost ("fun"-nel).
Václav Pinkava
Czech Republic
(projektový) třídicí trychtýř
Explanation:
tu závorku opomíjím - případně se do závodky hodí "projektový"
filtrační se asi hodí méně... nálevka mi tak nezní... jo, a takový trychtýř třídí i vodorovně (např. ovečky). No a ta hravost, to je jen náhoda...
Selected response from:

Pavel Prudký
Grading comment
thx :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3marektingový trychtýř
Magdalena Rezacova
3(projektový) třídicí trychtýř
Pavel Prudký


Discussion entries: 8





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(sales / marketing) funnel
(projektový) třídicí trychtýř


Explanation:
tu závorku opomíjím - případně se do závodky hodí "projektový"
filtrační se asi hodí méně... nálevka mi tak nezní... jo, a takový trychtýř třídí i vodorovně (např. ovečky). No a ta hravost, to je jen náhoda...

Pavel Prudký
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 86
Grading comment
thx :)
Notes to answerer
Asker: Náhoda to je. Ale anglickému uchu neodmyslitelná. :)


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(sales / marketing) funnel
marektingový trychtýř


Explanation:
používá se takto

--------------------------------------------------
Note added at 37 min (2013-11-13 18:31:04 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.tyinternety.cz/2009/11/16/clanek/ctrnact-trendu-n...

--------------------------------------------------
Note added at 1 h (2013-11-13 19:39:11 GMT)
--------------------------------------------------

Presně tak - zásah shůry :)


    Reference: //http://www.robertslovak.cz/clanky-obecne/jak-mit-byznys-na...
Magdalena Rezacova
Czech Republic
Native speaker of: Czech
Notes to answerer
Asker: Překlep marektingový považuji za rozverný zásah shůry. "Marektingový tchytrýř" :)