KudoZ home » English to Czech » Chemistry; Chem Sci/Eng

removal cathodes

Czech translation: katody na odstraňování (kovů)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:removal cathodes
Czech translation:katody na odstraňování (kovů)
Entered by: Ales Horak

09:54 Dec 17, 2010
English to Czech translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / sloučeniny mědi
English term or phrase: removal cathodes
Copper metal, removal cathodes, spent anodes, Cu blister, Cu anode, Cu matte...

více toho ke kontextu není
Ales Horak
Czech Republic
katody na odstraňování (kovů)
Explanation:
Vypadá to v originálu na necitlivé zkrácení pojmu až na hranici srozumitelnosti. Katoda díky svému náboji přitahuje kladné ionty kovů, které přijmou elektrony a vyloučí se v kovové podobě na katodě, nebo se v jejím okolí zkoncentrují. Takto je možné tento proces využít k odstranění kovů z prostředí - třeba z kontaminovaných půd.
Selected response from:

Jiri Farkac
Czech Republic
Grading comment
díky
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vyjímané katodyIvan Šimerka
3katody na odstraňování (kovů)
Jiri Farkac
3vylučovací katody
Pavel Prudký
3výměnné katody
Peter Hladky


Discussion entries: 3





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
výměnné katody


Explanation:
Záleží od kontextu - mohli by to byť aj "vyťahovacie, prípadne výsuvné katódy"

Peter Hladky
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vylučovací katody


Explanation:
sice jen jediný výskyt z doby temna, ale spousta odkazů je na téma vylučování materiálu na katodě...


    Reference: http://registre.indprop.gov.sk/registre/pdf/patenty/268/2687...
Pavel Prudký
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 121

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vyjímané katody


Explanation:
*

Ivan Šimerka
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 40

2 days 53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
katody na odstraňování (kovů)


Explanation:
Vypadá to v originálu na necitlivé zkrácení pojmu až na hranici srozumitelnosti. Katoda díky svému náboji přitahuje kladné ionty kovů, které přijmou elektrony a vyloučí se v kovové podobě na katodě, nebo se v jejím okolí zkoncentrují. Takto je možné tento proces využít k odstranění kovů z prostředí - třeba z kontaminovaných půd.

Example sentence(s):
  • První řešení představuje zabudování katod (většinou z Cu) do sanovaného pozemku (o rozměrech 100-500 m2). Katody se zakopou do země horizontálně a kolmo mezi ně se zabudují anody (většinou z uhlíku). Elektrody se připojí na napětí a

    Reference: http://stary.biom.cz/sborniky/sb95vana/jizba.html
Jiri Farkac
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 344
Grading comment
díky