KudoZ home » English to Czech » Computers: Hardware

handheld

Czech translation: handheld/kapesní počítač


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:handheld
Czech translation:handheld/kapesní počítač
Entered by: Radovan Pletka

03:19 Dec 15, 2005
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: handheld
palmtopy a podobne male pocitace, drzene v jedne ruce a pouzivane pro zadavani dat, kdyz si treba prijedete do servisu vymenit olej nebo pneumatiku.
Videl jsem na ceskych strankach, ze se termin handheld/y hodne pouziva, ale chci vedet, zda neexistuje lepsi termin
Radovan Pletka
handheld/kapesní počítač
Explanation:
Pokud se termín vyskytuje samostatně, tak určitě jen handheld nebo kapesní počítač. Jsou to synonyma.
Selected response from:

Pavel Machač
Czech Republic
Grading comment
diky za potvrzeni, nakonejc jsem nechal handheld
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6kapesní
Vladimir Suda
5 +2handheld/kapesní počítač
Pavel Machač
4počítač do ruky
Hynek Palatin
4ruční
Peter Hladky


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ruční


Explanation:
Ruční, popř. "přenosný".

Peter Hladky
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
kapesní


Explanation:
záleží na souvislosti, "handheld calculator" je zcela jistě "kapesní kalkulačka" zdaleka více než přenosná či ruční, handheld pen je zase daleko více ruční pero než přenosné pero atd. atd.

Vladimir Suda
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martin Janda: zní to rozhodně líp než ruční. Ale stejně v 95% najdeš Čechy používat "handheld"
43 mins
  -> to jsou ale ti samí expertosové, kteří říkají "dívídí"

agree  Veronika Hansova: Myslím si, že účelem palmtopu je, aby byl malý, skladný (tedy kapesní), spíše než že se ovládá ručně (to mi zní jako nějaké nařadí)
1 hr

agree  Jan Fatara
2 hrs

agree  Marketa Dolezalova
3 hrs

agree  xxxSqueezy
3 hrs

agree  Prokop Vantuch
5 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
handheld/kapesní počítač


Explanation:
Pokud se termín vyskytuje samostatně, tak určitě jen handheld nebo kapesní počítač. Jsou to synonyma.

Pavel Machač
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
diky za potvrzeni, nakonejc jsem nechal handheld

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  fcimmer: V českých katalozích se často používá výraz kapesní počítač.
1 day1 hr

agree  srubkova
5 days

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
počítač do ruky


Explanation:
Tento preklad pouziva Microsoft pro termin "handheld PC".

Hynek Palatin
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vladimir Suda: docela by mě tedy zajímalo, jak Micosoft překládá "handheld pen"
47 mins
  -> Zatim nijak , handheld pen v jejich glosari neni.