KudoZ home » English to Czech » Computers: Hardware

handle

Czech translation: popisovač


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:handle
Czech translation:popisovač
Entered by: Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI

14:35 Feb 3, 2012
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / programování
English term or phrase: handle
SystemVerilog language manual - IEEE standard 1800-2009
Target audience: Hardware Description Language users
Jaromír Kolouch
popisovač
Explanation:
Bez bližšího kontextu takto.
Selected response from:

Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Czech Republic
Grading comment
Thank for answer, it is correct according to me.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2úchyt, ukazatel, páka, popisovač, madlo, držadlo, rukojeť
Jaroslav Suchánek
4 +2popisovač
Jan Kapoun
3 +1popisovač
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
3úchyt
Pavel Prudký


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
popisovač


Explanation:
Bez bližšího kontextu takto.

Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 36
Grading comment
Thank for answer, it is correct according to me.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kolouch: To podle mne odpovídá.
3 days21 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
úchyt, ukazatel, páka, popisovač, madlo, držadlo, rukojeť


Explanation:
vzhledem k poskytnutému nulovému kontextu si můžete vybrat, hodí se cokoli. Nebo to snad mělo být sloveso???

Jaroslav Suchánek
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Podle mne je kontext uveden následujícím: SystemVerilog language manual - IEEE standard 1800-2009 Target audience: Hardware Description Language users


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Petr Kedzior: :-) ještě jste zapomněl na jilec...
14 mins

agree  kolouch: Pro SystemVerilog (a snad i další jazyky HDL) bude patrně nejvhodnější odpovídající český termín - popisovač.
3 days21 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
úchyt


Explanation:
anebo ........pro úpravy, pro otáčení apod.

Pavel Prudký
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Při uvedeném kontextu: SystemVerilog language manual - IEEE standard 1800-2009 Target audience: Hardware Description Language users odpovídající překlad je podle mne "popisovač"


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
popisovač


Explanation:
Vzhledem k vysvětlivce "Hardware Description Language users" se zdá, že se v textu popisují softwarové ovladače zařízení (drivery) nebo nějaké podobné téma. Popisovač (handle) je pak uložen v paměti počítače a slouží jako odkaz na obslužnou funkci ovladače, který obstarává požadavky příslušného hardwarového zařízení.

Jan Kapoun
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Czech
Notes to answerer
Asker: To je další podle mne správný návrh překladu, bohužel body KudoZ lze udělit jen jedné odpovědi.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Šimerka
2 hrs
  -> díky!

agree  kolouch: To je asi nejpřiléhavější překlad v tomto kontextu. Jaromír Kolouch
3 days21 hrs