KudoZ home » English to Czech » Electronics / Elect Eng

rung

Czech translation: příčka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rung
Czech translation:příčka
Entered by: Tomas Burda

20:01 Aug 31, 2010
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Ladder logic
English term or phrase: rung
Ladder logic can be thought of as a rule-based language. A "rung" in the ladder represents a rule. When implemented with relays and other electromechanical devices, the various rules "execute" simultaneously and immediately.

In German a "rung" is called a "Strompfad".

Thank you
Tomas Burda
příčka
Explanation:
doslovně?
Selected response from:

Jan Vančura
Grading comment
díky
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5příčka liniového schématu
Lukáš Georgiev
2 +3příčka
Jan Vančura
3funkční blok
Pavel Prudký
2 -1proudový okruh/obvod
Jiri Kortus


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
příčka


Explanation:
doslovně?

Jan Vančura
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
díky

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jirka Bolech: Tento způsob programování nebo programovací jazyk, "ladder logic", se v češtině označuje všelijak, ale "rung" se zdá skutečně být snad vždy "příčka". Samozřejmě se najdou tací, kteří to nepřekládají...
35 mins
  -> díky!

agree  Ivan Šimerka: naprosto jasně, když se podíváte na schémata, na které se regulace převádějí
52 mins
  -> díky!

agree  using: "laddr logic" = "žebříková logika". "Rung" = "příčka".
1 day2 hrs
  -> díky!

12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
proudový okruh/obvod


Explanation:
vycházeje z německého výrazu

Jiri Kortus
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  using: No to teda ne! V němčině se "ladder logic"označuje jako "Kontaktplan", v tomto kontextu je "Strompfad" logický výraz pro jednu z cest. Pokud mluvíme o "žebříku", musí totéž být "příčka". (wikipedia...)
1 day2 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
funkční blok


Explanation:
jako článek struktury žebříkové logiky...
http://www.odbornecasopisy.cz/index.php?id_document=37461


    Reference: http://www.google.co.uk/#hl=cs&rlz=1R2SKPB_en&q=%22funk%C4%8...
Pavel Prudký
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 202

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
příčka liniového schématu


Explanation:
nejpřehlednější popis je asi zde:
http://www.controlengcesko.com/menu-gorne/artykuly/artykul/a...

někde se tomu říká také "řádek (liniového/žebříčkového schématu)" - viz slide 6:
http://martin.feld.cvut.cz/~kudlacek/ES/08_ovladani.pdf

tento řádek či příčka jsou ekvivalentní jednomu "řídicímu obvodu", viz zde (str.2):
http://fei1.vsb.cz/kat420/vyuka/hgf/rozvody_lomy/05_logicke_...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-31 21:31:08 GMT)
--------------------------------------------------

...nebo taky "ovládacímu" obvodu, což je ten Strompfad

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-31 21:35:10 GMT)
--------------------------------------------------

(sorry, jelikož jsem do těch vyjasňujících referencí brejlil značnou dobu, tak se to tady mezitím zaplnilo...)

Lukáš Georgiev
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 8