KudoZ home » English to Czech » Electronics / Elect Eng

Crisp And Deep Wired Stereo Headphones

Czech translation: stereo sluchátka s čistým zvukem a plnými basy


04:26 Sep 1, 2011
English to Czech translations [PRO]
Electronics / Elect Eng
English term or phrase: Crisp And Deep Wired Stereo Headphones
Návod k použití - nedaří se mi dohledat jaký je překlad crisp and deep v této souvislosti. Nevíte někdo, prosím?
Eva Kristofova
Czech Republic
Czech translation:stereo sluchátka s čistým zvukem a plnými basy
Explanation:
deep (bass): deep bass headphones deliver great resonant lows.
crisp: (in reproduced sound) sharply focused and detailed, sometimes excessively so because of a peak in the mid-treble region.

Český termín čistý zvuk</i se používá jak u sluchátek, tak u operačních zesilovačů a reproduktorů. Používá je jak laická, tak i odborná veřejnost (audifilská komunita, hudebníci).

Basy jsou v tomto případě plné či bohaté. Nebál bych se použít adjektiva hluboké, i když tato varianta se vyskytuje řidčeji a nese určitou negativní konotaci (hrubě řečeno - "příliš" hluboké basy apod.) Stejně tak je vidět i termín "výkonné" basy, což je jenom poněkud nešikovně přeložený termín "powerful bass".

Zdá se, že v českém úzu se neuvádí ekvivalent termínu "wired", je jaksi implikováno, že sluchátka kabel mají. Uměl bych si to představit v kontextu seznamu s převahou bezdrátových sluchátek, kde by tato "drátová" sluchátka či sluchátka "s kabelem" vyčnívala a bylo by potřeba je "dodefinovat".
Selected response from:

Tobiáš Zíka
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2brilantně znějící stereofonní sluchátka s bohatými basy (připojená kabelem)
Jaroslav Suchánek
4 +2stereo sluchátka s čistým zvukem a plnými basyTobiáš Zíka
3sterofonní sluchátka s připojením/kabelová s jasným zvukem a (plnými)basyHana Rutova


Discussion entries: 1





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
crisp and deep wired stereo headphones
brilantně znějící stereofonní sluchátka s bohatými basy (připojená kabelem)


Explanation:
například!

Pokud z kontextu vyplývá, že je signál do sluchátek přiveden kabelem, možná bych tady vynechal překlad toho "wired", je to těžkopádné a dlouhé

Jaroslav Suchánek
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 337

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  srubkova
12 hrs
  -> díky Šárko!

agree  rosim
1 day 7 hrs
  -> díky!

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
crisp and deep wired stereo headphones
sterofonní sluchátka s připojením/kabelová s jasným zvukem a (plnými)basy


Explanation:
crisp sound - jasný zvuk
deep bass - plné basy
wired s připojením/kabelem

Example sentence(s):
  • crisp and natural reproduction with deep bass ...
Hana Rutova
Native speaker of: Czech

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
crisp and deep wired stereo headphones
stereo sluchátka s čistým zvukem a plnými basy


Explanation:
deep (bass): deep bass headphones deliver great resonant lows.
crisp: (in reproduced sound) sharply focused and detailed, sometimes excessively so because of a peak in the mid-treble region.

Český termín čistý zvuk</i se používá jak u sluchátek, tak u operačních zesilovačů a reproduktorů. Používá je jak laická, tak i odborná veřejnost (audifilská komunita, hudebníci).

Basy jsou v tomto případě plné či bohaté. Nebál bych se použít adjektiva hluboké, i když tato varianta se vyskytuje řidčeji a nese určitou negativní konotaci (hrubě řečeno - "příliš" hluboké basy apod.) Stejně tak je vidět i termín "výkonné" basy, což je jenom poněkud nešikovně přeložený termín "powerful bass".

Zdá se, že v českém úzu se neuvádí ekvivalent termínu "wired", je jaksi implikováno, že sluchátka kabel mají. Uměl bych si to představit v kontextu seznamu s převahou bezdrátových sluchátek, kde by tato "drátová" sluchátka či sluchátka "s kabelem" vyčnívala a bylo by potřeba je "dodefinovat".


    Reference: http://www.sluchatka-koss.cz/p/pro4aat
    Reference: http://www.stereophile.com/content/sounds-audio-glossary-glo...
Tobiáš Zíka
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vít Bezdíček
3 hrs
  -> Děkuji.

agree  rosim: první dvě slova bych spojil do stereosluchátek
1 day 4 hrs
  -> Souhlasím.