KudoZ home » English to Czech » Finance (general)

Hard Money

Czech translation: "drahé" peníze


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Hard Money
Czech translation:"drahé" peníze
Entered by: jankaisler

19:46 Dec 13, 2010
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Hard Money
Nevíte prosím někdo jak přeložit termín "hard money"? Konkrétně se jedná o spojení "hard-money lenders". Podstatu znám, pouze nevím, jestli neexistuje nějaký přesný český název. Mockrát všem děkuji předem za návrhy.
Ondřej Houdek
drahé peníze
Explanation:

--------------------------------------------------------------------------------

Pozor na příliš drahé peníze
velikost textu:21. září 2004
Zaujala vás nabídka osobní půjčky bez ručitele nebo překlenovací půjčka s nízkým týdenním úrokem? Takové nabídky lze najít na internetových stránkách, kde různé společnosti nabízejí řešení vaší finanční situace. Jak jsou takové půjčky výhodné? Jak velké riziko z nich plyne?
Zdroj: http://finance.idnes.cz/pozor-na-prilis-drahe-penize-dgl-/uv...


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2010-12-14 06:32:26 GMT)
--------------------------------------------------

Hard money lenders are lending companies offering a specialized type of real-estate backed loan. Hard money lenders provide short-term loans (also called a bridge loan) that provide funding based on the value of real estate that has been collateralized for the loan. Hard money lenders typically have much higher interest rates than banks because they fund deals that do not conform to bank standards.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_money_lender
Selected response from:

jankaisler
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4lichvářské půjčky / peníze
Pavel Prudký
3(soukromé) úvěrové (splátkové) společnosti (firmy)Dalibor Uhlik
3drahé peníze
jankaisler


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hard money
lichvářské půjčky / peníze


Explanation:
častý výskyt usury a hard money...
http://www.google.co.uk/#hl=cs&expIds=17259,17291,28097&xhr=...


    Reference: http://www.google.co.uk/#sclient=psy&hl=cs&rlz=1R2SKPB_en&q=...
    Reference: http://www.google.co.uk/#sclient=psy&hl=cs&rlz=1R2SKPB_en&q=...
Pavel Prudký
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 137

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hard money
drahé peníze


Explanation:

--------------------------------------------------------------------------------

Pozor na příliš drahé peníze
velikost textu:21. září 2004
Zaujala vás nabídka osobní půjčky bez ručitele nebo překlenovací půjčka s nízkým týdenním úrokem? Takové nabídky lze najít na internetových stránkách, kde různé společnosti nabízejí řešení vaší finanční situace. Jak jsou takové půjčky výhodné? Jak velké riziko z nich plyne?
Zdroj: http://finance.idnes.cz/pozor-na-prilis-drahe-penize-dgl-/uv...


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2010-12-14 06:32:26 GMT)
--------------------------------------------------

Hard money lenders are lending companies offering a specialized type of real-estate backed loan. Hard money lenders provide short-term loans (also called a bridge loan) that provide funding based on the value of real estate that has been collateralized for the loan. Hard money lenders typically have much higher interest rates than banks because they fund deals that do not conform to bank standards.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_money_lender



    Reference: http://finance.idnes.cz/pozor-na-prilis-drahe-penize-dgl-/uv...
jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 211

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hard money lenders
(soukromé) úvěrové (splátkové) společnosti (firmy)


Explanation:
lepší zadat takto, protože hard money samostatně má tucet významů...ačkoli to není lichva, lichvě se to podobá jako vejce vejci, možná ještě hůř

http://finance.idnes.cz/zraloci-uverove-firmy-umeji-oskubat-...

http://www.google.cz/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=...

http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_money_lender

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2010-12-14 07:36:21 GMT)
--------------------------------------------------

samotné hard money (pokud byste je měl v článku samostatně) vystihuje tento článek, vychází mi z toho peníze podložené majetkem, nikoli schopností platit, a hlavně je to rychlá půjčka bez průtahů, tzv. rychlé prachy (hotovost) na ruku...proto bych to nedramatizoval a překládal to kolem jako peníze, hotovost apod., v tomto významu to náš jazyk obávám se nedokáže rozlišit, pojmům tvrdé a měkké peníze rozumí jen finančníci...

http://hardmoneylendersonline.com/hard-money-definition

Dalibor Uhlik
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 77




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI, Zbynek Taborsky, Michal Zugec