KudoZ home » English to Czech » Finance (general)

naked short selling

Czech translation: nekryté spekulace na pokles cen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:naked short selling
Czech translation:nekryté spekulace na pokles cen
Entered by: Ales Horak

13:58 Dec 28, 2010
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / cenné papíry
English term or phrase: naked short selling
We intend these enhanced delivery requirements and antifraud rule to impose disincentives to those who might otherwise exacerbate artificial price movements through naked short selling.

spekulační burzovní obchod, který není krytý držením dané akcie

jinak všem přeji hodně zrdraví, štěstí a pracovních úspěchů v novém roce
Hana Rutova
nekryté spekulace na pokles cen
Explanation:
Nekryté spekulace na pokles cen, v původní terminologii naked short selling, se nejprve týkaly akcií největších německých bank, státních dluhopisů členů eurozóny a s nimi souvisejících úvěrových swapů (CDS). Při tomto typu spekulace obchodník prodává cenný papír, který nevlastní a nemá ani potvrzeno, že si jej může někde půjčit.

http://www.finance.cz/zpravy/finance/270831-dolni-komora-nem...
Selected response from:

Ales Horak
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nekryté spekulace na pokles cen
Ales Horak
3 +1nekryté krátké obchody
jankaisler


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
nekryté krátké obchody


Explanation:
x
http://zpravy.kurzy.cz/214648-papaconstantinu-je-treba-omezi... zvysuji-cenu-nasich-dluhopisu

jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 211

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbynek Taborsky
1 hr
  -> Dík Zbyňku!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nekryté spekulace na pokles cen


Explanation:
Nekryté spekulace na pokles cen, v původní terminologii naked short selling, se nejprve týkaly akcií největších německých bank, státních dluhopisů členů eurozóny a s nimi souvisejících úvěrových swapů (CDS). Při tomto typu spekulace obchodník prodává cenný papír, který nevlastní a nemá ani potvrzeno, že si jej může někde půjčit.

http://www.finance.cz/zpravy/finance/270831-dolni-komora-nem...

Ales Horak
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 100
Notes to answerer
Asker: děkuji, short selling je vždy nekryté a na pokles, tedy naked je vlastně pouze zdůraznění