KudoZ home » English to Czech » IT (Information Technology)

external storage cabinets

Czech translation: externi disková pole


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:external storage cabinets
Czech translation:externi disková pole
Entered by: Kateřina Suchánková

10:26 Mar 11, 2008
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: external storage cabinets
Choosing a RAC (Real Application Cluster) server allows system growth at low cost through the addition of new nodes and new external storage cabinets
Kateřina Suchánková
Czech Republic
externi pevna pamet
Explanation:
ono se samozrejme jedna o externi diskova pole (pripadne disky), protoze nic jineho se v soucasnosti k temto ucelum nepouziva. Ale tezko se to preklada, zvlast kdyz to tam pisou tak obecne

mozna by proto slo pouzit tento vyraz...


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-03-11 15:49:03 GMT)
--------------------------------------------------

obecne se da jakekoliv elektronicke zarizeni, ktere si pamatuje data po vypnuti napajeni nazvat pevna pamet... Ale vy jste mne pochopila spravne.

Ale asi prece jenom zkuste pouzit vyraz externi diskova pole - to je jednoznacne a srozumitelne a z kontextu to stejne nakonec vyplyva.

RAID se nepreklada

Ta diskova pole se potom pres optiku propojují úplně stejně jako počítače v LAN, akorát že se to jmenuje fibre channel. A k propojeni se pouzivaji ty optické switche ;)
Selected response from:

petr jaeger
Grading comment
Mockrát děkuji (i za obsáhlá dodatečná vysvětlení). Nakonec jsem se řídila vaší radou a dala tam externí disková pole. Co nadělám, v IT prostě doma nejsem...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1skříně s externím úložištěm
Pavel Blann
3externi pevna pametpetr jaeger


Discussion entries: 5





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
skříně s externím úložištěm


Explanation:
i když skříň má často název rack, do něhož lze zapojit celou řadu externích modulů pro ukládání dat.


--------------------------------------------------
Note added at 25 min (2008-03-11 10:51:13 GMT)
--------------------------------------------------

do racku lze také zapojit další zařízení (uzly), jako je blade server atd.
http://en.wikipedia.org/wiki/19-inch_rack
http://en.wikipedia.org/wiki/Blade_server


--------------------------------------------------
Note added at 1 h (2008-03-11 11:38:30 GMT)
--------------------------------------------------

pokud jsou ty uzly v jiném racku, pak ano. pokud jsou ve stejném, pak bych už skřín zřejmě vynechal. nicméně v případě velkých externích úložišť, jako je emc2, už nemusí jít o racky ale o velké skříně.


--------------------------------------------------
Note added at 2 h (2008-03-11 13:06:21 GMT)
--------------------------------------------------

nebo: racky s vnější pamětí (asi lepší než externí úložiště), viz
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vnější_paměť



    Reference: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rack
    Reference: http://czech.emc.com/products/launch/clariion-ax4/index.htm
Pavel Blann
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker:

Asker: Ještě přidávám pro upřesnění další kontext - lze navrhovaný překlad užít i v něm? "The schema is basically defined as a multi-node cluster system connected to an external storage cabinet" "Nodes are connected to the external storage cabinet with fibre optical links."


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  petr jaeger: "skříně s externím úložištěm" chce se mi dodat... jaderneho odpadu ;)
2 hrs
  -> díky! úložiště jaderného odpadu ovšem bývá hluboko pod zemí (na rozdíl od skříní s datovým úložištěm). // ale zřejmě máš pravdu, "vnější paměť" lze také použít a zní to lépe ;)

agree  rosim: o co jde, je jasné, tento výraz více respektuje microsoftí etalon
6 hrs
  -> díky!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
externi pevna pamet


Explanation:
ono se samozrejme jedna o externi diskova pole (pripadne disky), protoze nic jineho se v soucasnosti k temto ucelum nepouziva. Ale tezko se to preklada, zvlast kdyz to tam pisou tak obecne

mozna by proto slo pouzit tento vyraz...


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-03-11 15:49:03 GMT)
--------------------------------------------------

obecne se da jakekoliv elektronicke zarizeni, ktere si pamatuje data po vypnuti napajeni nazvat pevna pamet... Ale vy jste mne pochopila spravne.

Ale asi prece jenom zkuste pouzit vyraz externi diskova pole - to je jednoznacne a srozumitelne a z kontextu to stejne nakonec vyplyva.

RAID se nepreklada

Ta diskova pole se potom pres optiku propojují úplně stejně jako počítače v LAN, akorát že se to jmenuje fibre channel. A k propojeni se pouzivaji ty optické switche ;)

petr jaeger
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 16
Grading comment
Mockrát děkuji (i za obsáhlá dodatečná vysvětlení). Nakonec jsem se řídila vaší radou a dala tam externí disková pole. Co nadělám, v IT prostě doma nejsem...
Notes to answerer
Asker: Pro upřesnění ještě následujícíc kontext: "The disks storage cabinet has all its components in a redundant scheme (power supplies, fans and disks controller). Both internal and external storage cabinet disks are configured as “Redundant Array of Inexpensive Disks” (RAID), more precisely RAID 0+1 (Data striping and Disk mirroring). This configuration protects the system against disk failures and allows hot swapping disks. " Takže podle zmíněného by to pak měly být disky interní a externí pevné paměti - nebo nějak jinak?