KudoZ home » English to Czech » IT (Information Technology)

widget area

Czech translation: prostor pro widgety


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:widget area
Czech translation:prostor pro widgety
Entered by: xxxJana 1977

07:49 Feb 22, 2012
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / website
English term or phrase: widget area
Mohl by mi někdo, prosím, poradit, jak se toto řekne česky. Díky.
xxxJana 1977
prostor pro widgety
Explanation:
Alternativně miniaplikace, pomůcky. Kontext by nebyl?

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2012-02-22 07:59:56 GMT)
--------------------------------------------------

Snad také ještě "prostor pro umístění widgetů".

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2012-02-22 08:01:52 GMT)
--------------------------------------------------

Ještě jedna reference k té widget area: http://en.support.wordpress.com/widgets/
Selected response from:

Karel Tatransky
Czech Republic
Grading comment
Díky, Karle, v kontextu webových stránek se Vaše odpověď hodí nejvíc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4prostor pro widgety
Karel Tatransky
4prostor pro miniaplikace
Petr Kedzior
3plocha (oblast) widgetu
Jiri Farkac
3 -1zóna s hračkami/jednoduchými produkty apod.
Vladimir Havranek, MBA


Discussion entries: 9





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
zóna s hračkami/jednoduchými produkty apod.


Explanation:
Záleží ale na celém kontextu, větě; není to asi IT termín

Vladimir Havranek, MBA
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Stanislav Pokorny: Naopak, je to právě termín z oblasti IT.
42 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
plocha (oblast) widgetu


Explanation:
na obrazovce (mobilu)

Jiri Farkac
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 28

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
prostor pro widgety


Explanation:
Alternativně miniaplikace, pomůcky. Kontext by nebyl?

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2012-02-22 07:59:56 GMT)
--------------------------------------------------

Snad také ještě "prostor pro umístění widgetů".

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2012-02-22 08:01:52 GMT)
--------------------------------------------------

Ještě jedna reference k té widget area: http://en.support.wordpress.com/widgets/



    Reference: http://www.symbio.cz/slovnik/widget.html
    Reference: http://www.microsoft.com/Language/en-US/Search.aspx?sString=...
Karel Tatransky
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 88
Grading comment
Díky, Karle, v kontextu webových stránek se Vaše odpověď hodí nejvíc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stanislav Pokorny
41 mins
  -> Díky!

agree  Ales Horak
1 hr
  -> Díky, Aleši!

agree  Jaroslava Křižková
1 hr
  -> Díky!

agree  srubkova
13 hrs
  -> Díky, Šárko!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prostor pro miniaplikace


Explanation:
nabízím ještě častou používanou alternativu k tomu "widget", která zní poněkud více česky.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-02-22 09:07:59 GMT)
--------------------------------------------------

no, teď jsem si všiml, že to kolega nahoře uvádí ve výkladu ke svému termínu... já bych osobně dal jako první variantu ty "miniaplikace" a třeba do závorky ty widgety. Nemám rád zbytečné zamořování češtiny anglickou terminologií, pokud existuje nějaká více česky znějící a přijatelná alternativa...

Petr Kedzior
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 44