KudoZ home » English to Czech » Law: Contract(s)

except to the extent prohibited by applicable law...

Czech translation: v rozsahu, kterému nebrání legislativa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:except to the extent prohibited by applicable law...
Czech translation:v rozsahu, kterému nebrání legislativa
Entered by: Lenka Havrdova

11:22 Aug 27, 2014
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s) / Distributors Agreement - software
English term or phrase: except to the extent prohibited by applicable law...
Except to the extent prohibited by applicable law, during the term of this Agreement, Distributor will not promote market or service computer products that directly compete with the Products.

První část věty v odstavci o Non-competition je pro těžce pochopitelná. Předpokládám, že autor chce říci, že distributor má zakázanou konkurenci v rozsahu, v jakém to povoluje zákon. Ale proč je tam "prohibited"?
Lenka Havrdova
v rozsahu, kterému nebrání legislativa
Explanation:
... Jde o antimonopolní opatření na podporu hospodářské soutěže.

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2014-08-28 06:29:18 GMT)
--------------------------------------------------

míněna je ona legislativa na ochranu hospodářské soutěže, stručněji řečeno antimonopolní.
Selected response from:

Václav Pinkava
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kromě omezení příslusných zakonů
Auree Kamga
4kromě toho, co je zakázané/rozsahu vyloučeného příslušnými právními předpisy
jankaisler
4vyjma rozsahu zákázaného příslušným zákonemIvan Šimerka
3v rozsahu, kterému nebrání legislativa
Václav Pinkava


Discussion entries: 6





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vyjma rozsahu zákázaného příslušným zákonem


Explanation:
Taky mi to není jasné

Ivan Šimerka
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 23

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kromě toho, co je zakázané/rozsahu vyloučeného příslušnými právními předpisy


Explanation:
jde o to, že se "Distributor" smluvně zavazuje nad rámec zákona/příslušných právních předpisů (tedy toho, co je tak jako tak zakázáno ze zákona) navíc nepropagovat výrobky, které konkurují "Smluvním produktům" ...

nejedná se o "antimonopolní opatření", ale o smluvní ujednání na ochranu postavení a produktů prodejce/dodavatele/výrobce

jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 478

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Václav Pinkava: to antimonopolní opatření je onen zákon, který omezuje smluvní zákazy konkurence jako tento.
24 mins
  -> to je otázka - původně jsem měl v návrhu pochybu, zda je toto ujednání legální a tudíž platné ..

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kromě omezení příslusných zakonů


Explanation:
Znamena to toto:
Smlouva je platna doslova, pokud neni v konfliktu s prislusnymy zakony. Pokud je v takovem konfliktu, jenom nekonfliktni casti teto smlouvy jsou platne.

Auree Kamga
United States
Native speaker of: Native in FrenchFrench

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Václav Pinkava: ... příslušnými zákony
4 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
v rozsahu, kterému nebrání legislativa


Explanation:
... Jde o antimonopolní opatření na podporu hospodářské soutěže.

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2014-08-28 06:29:18 GMT)
--------------------------------------------------

míněna je ona legislativa na ochranu hospodářské soutěže, stručněji řečeno antimonopolní.

Václav Pinkava
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 15
Notes to answerer
Asker: Děkuji, tohle bude pro příjemce asi nejsrozumitelnější.