KudoZ home » English to Czech » Law (general)

right of publicity

Czech translation: právo na ochranu osobnosti v publikovaných materiálech


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:right of publicity
Czech translation:právo na ochranu osobnosti v publikovaných materiálech
Entered by: Pavel Blann

10:53 Mar 15, 2007
English to Czech translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / terms
English term or phrase: right of publicity
kontext:
you agree not to threaten, abuse, disrupt, stalk or otherwise violate the legal rights (including rights of privacy and publicity) of others
Definice (wikipedia): The Right of Publicity is most commonly defined as the right of every individual to control the commercial use of his or her name, image, likeness, or some other identifying aspect of identity. The Right of Publicity can be referred to as "publicity rights" or even "personality rights."

Jde mi o český výraz. děkuji!
Michaela Drabova
Czech Republic
právo na ochranu osobnosti v publikovaných materiálech
Explanation:
např.

--------------------------------------------------
Note added at 17 days (2007-04-02 08:34:16 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

rádo se stalo
Selected response from:

Pavel Blann
Czech Republic
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4právo na ochranu osobnosti v publikovaných materiálech
Pavel Blann
3právo na zisk z publicity
Jaroslav Drnek


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
právo na zisk z publicity


Explanation:
tedy právo na zisk z využití vlastní podobizny či jiného záznamu osoby (taková slova používá obč. zákoník)


Možná přesnější definice right of publicity je na níže uvedeném webu.

Je to zřejmě právo na to, aby ten kdo využívá např. fotografii někoho jiného ke komerčním účelům tomu fotografovanému zaplatil.


Nevím ale, jestli v nějakém českém zákoně je tato věc výslovně ošetřena nebo jestli má už zaveden termín.



    Reference: http://highered.mcgraw-hill.com/sites/0072492171/student_vie...
Jaroslav Drnek
Native speaker of: Native in CzechCzech

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
právo na ochranu osobnosti v publikovaných materiálech


Explanation:
např.

--------------------------------------------------
Note added at 17 days (2007-04-02 08:34:16 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

rádo se stalo

Pavel Blann
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 88
Notes to answerer
Asker: děkuji za pomoc a omlouvám se za pozdní udělení bodů