KudoZ home » English to Czech » Law (general)

court´s prosecutor

Czech translation: státní zástupce


14:53 Feb 5, 2012
English to Czech translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: court´s prosecutor
The criminal investigation department conducts an investigation into the facts of an event under he control of the judge of the preliminary investigation and the inspection of the court´s prosecutor.
Eva Machovcova
Czech translation:státní zástupce
Explanation:
x
Selected response from:

Ales Horak
Czech Republic
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6státní zástupce
Ales Horak
4 +1prokurátor/státní zástupce příslušný pro soud
jankaisler


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
státní zástupce


Explanation:
x

Ales Horak
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 52
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Skřebský: přesně.
27 mins
  -> díky

agree  xxxJana 1977
37 mins
  -> díky

agree  Martina Silpoch
47 mins
  -> díky

agree  Lenka Mandryszová
10 hrs
  -> díky

agree  Pavel Prudký
20 hrs
  -> díky

agree  Veronika Hansova
2 days19 hrs
  -> díky

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
prokurátor/státní zástupce příslušný pro soud


Explanation:
prokurátor příslušný pro soud v přípravném řízení (tzn. nepodává obžalobu)

"Státní zastupitelství je institut středoevropských zemí (německy je státní zástupce označován Staatsanwalt). V jiných zemích jeho roli plní prokurátor, např. v Rusku (прокурор [prokuror]),[2] USA (District Attorney, obecně prosecutor), na Slovensku (prokurátor) nebo ve Francii (procureur de la République), nebo částečně též vyšetřující soudce (juge d'instruction: Francie,[3] Untersuchungsrichter: Švýcarsko). V Německu byl vyšetřující soudce zrušen v roce 1974 a v Itálii v roce 1988; v Československu fakticky v roce 1949."
"Prokurátor, neboli veřejný žalobce, je osoba, která je státem pověřena zastupováním jeho zájmů zejména v trestním řízení a která je zařazena k určité prokuratuře."
"Státní zastupitelství je významným činitelem výkonu spravedlnosti. Státní zastupitelství realizuje právo státu na stíhání osob, které se měly dopustit trestných činů. Tento zájem se v demokratické trestní justici chápe šířeji nežli jako pouhý ,státní zájem‘. Vychází se z pojetí „veřejného zájmu“, který je v tom, že veřejný žalobce stíhá osoby důvodně podezřelé ze spáchání trestného činu, ale i v tom, že veřejný žalobce má uloženy povinnosti k oběti trestného činu, mladistvým pachatelům, obhajobě ap. Tyto povinnosti se týkají ochrany základních práv a svobod, do nichž je zasahováno v trestním řízení, a to nejen obviněného, ale i dalších osob zúčastněných na trestním procesu."
http://cs.wikipedia.org/wiki/Státní_zastupitelství
http://cs.wikipedia.org/wiki/Státní_zastupitelství V některých státech se používá označení "prokurátor", v jiných "státní zástupce"- nevidím důvod pro převod "prosecutor" na "státní zástupce". V minulosti se v Č. používal i termín "státní návladní".
"Státní zástupce (dříve též státní návladní nebo prokurátor) je stranou trestního řízení, která podává obžalobu a vystupuje pak před soudem."

V tomto případě jde o "court´s prosecutor" - pokud označení "court´s" není použito nadbytečně (nefunkčně), tak se zřejmě jedná o prokurátora/státního zástupce příslušného/přiděleného pro určitý soud pro dozor nad přípravným řízením v trestních věcech řízeným vyšetřujícím soudcem. Je to trochu odlišný systém od současného českého ...
U mezinárodních soudů např. ICC je funkce "veřejného žalobce" zřízena/ustavena přímo u soudu.




    Reference: http://iuridictum.pecina.cz/w/St%C3%A1tn%C3%AD_z%C3%A1stupce
    Reference: http://cs.wikipedia.org/wiki/Prokur%C3%A1tor
jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 676

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rosim: není-li v zadání určena země...
23 hrs
  -> Dík!