contested hearing

Czech translation: jednání ve sporném řízení

English term or phrase:contested hearing
Czech translation:jednání ve sporném řízení
Entered by: jankaisler

22:53 Feb 7, 2018
English to Czech translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: contested hearing
In care proceedings - český ekvivalent?
Martin Repecky MA DPSI RPSI
United Kingdom
ústní jednání ve sporném řízení
Explanation:
anglický termín je "zkrácený"

"Sporné řízení je řízením kontradiktorním, při němž se „utkávají“ dvě soupeřící strany, žalobce a žalovaný, a soud mezi těmito stranami rozhoduje jako nestranný „rozhodčí“; jednání přitom sice řídí, ale je silně omezen vůlí stran - kupř. důkaz, který žádná ze stran nenavrhla, může soud provést jen za výjimečných okolností.

Za opak sporného řízení lze považovat řízení nesporné, druhý typ nalézacího řízení."
Selected response from:

jankaisler
Grading comment
diky
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ústní jednání
Pavel Slama
4ústní jednání ve sporném řízení
jankaisler
3 -1sporné / neregulérní / napadnuté projednávání
Igor BURAK


Discussion entries: 21





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
sporné / neregulérní / napadnuté projednávání


Explanation:
...

Igor BURAK
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  jankaisler: jde o druh jednání - ne o jeho správnost/"spornost"
8 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ústní jednání


Explanation:
x

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-02-08 00:49:49 GMT)
--------------------------------------------------

Jedná se o občanskoprávní ekvivalent trestněprávního hlavního líčení: viz třeba https://www.psfv.cz/cs/reseni-sporu/soudni-rizeni/faze-rizen...

Pavel Slama
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zuzka Benesova
8 hrs
  -> Díky, Zuzko

neutral  Jiri Lonsky: Nebylo by vhodnější "sporné řízení" (dle Jana), než jakékoli "jednání"?
9 hrs
  -> Díky, Jiří. Ne, byl by to zcela základní omyl. Právní 101 :)

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ústní jednání ve sporném řízení


Explanation:
anglický termín je "zkrácený"

"Sporné řízení je řízením kontradiktorním, při němž se „utkávají“ dvě soupeřící strany, žalobce a žalovaný, a soud mezi těmito stranami rozhoduje jako nestranný „rozhodčí“; jednání přitom sice řídí, ale je silně omezen vůlí stran - kupř. důkaz, který žádná ze stran nenavrhla, může soud provést jen za výjimečných okolností.

Za opak sporného řízení lze považovat řízení nesporné, druhý typ nalézacího řízení."


    https://cs.wikipedia.org/wiki/Sporn%C3%A9_%C5%99%C3%ADzen%C3%AD
jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 692
Grading comment
diky