KudoZ home » English to Czech » Mechanics / Mech Engineering

Igroscopic

Czech translation: Hygroskopický


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Igroscopic
Czech translation:Hygroskopický
Entered by: Jan Kolbaba

14:46 Jun 22, 2005
English to Czech translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Igroscopic
Igroscopic pockets for humidity - material = salt

Myslím, že to jsou takové ty sáčky proti vlhkosti. Existuje nějaký překlad?

Děkuji.
Jan Kolbaba
Czech Republic
sáčky se silikagelem
Explanation:
správně má být hygroscopic, čili vlhkost pohlcující. Někdy býva přidán chlorid kobaltnatý, který bezvodý je modrý, s vodou mění barvu na růžovou
Selected response from:

peter zalupsky
Slovakia
Grading comment
Ano to je ono, děkuji Péo :-), také jsem si všiml, že se používá silikagelový dehydrátor
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5sáčky se silikagelem
peter zalupsky
4Hygroskopické sáčky proti vlhkosti
Tupy Jaroslav
3hygroskopický
Hynek Palatin


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
igroscopic
sáčky se silikagelem


Explanation:
správně má být hygroscopic, čili vlhkost pohlcující. Někdy býva přidán chlorid kobaltnatý, který bezvodý je modrý, s vodou mění barvu na růžovou

peter zalupsky
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak, Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ano to je ono, děkuji Péo :-), také jsem si všiml, že se používá silikagelový dehydrátor

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
igroscopic
hygroskopický


Explanation:
Je to překlep v originálu. Ale název sáčků neznám. Sáčky pohlcující vlhkost?

Hynek Palatin
Czech Republic
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 20

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
igroscopic
Hygroskopické sáčky proti vlhkosti


Explanation:
Hygroskopický materiál - většinou sůl - na sebe váže vlhkost a používá se v porézních malých sáčcích při přepravě materiálu, který by mohl utrpět poškození vlivem vlhkosti (korozí).

Tupy Jaroslav
Native speaker of: Native in CzechCzech