KudoZ home » English to Czech » Mechanics / Mech Engineering

waste power ignition toil

Czech translation: zapalovací cívka výfukové fáze


11:47 Feb 24, 2006
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / car mechanics
English term or phrase: waste power ignition toil
in cars (nejaka zapalovaci svicka)
Irena
Czech translation:zapalovací cívka výfukové fáze
Explanation:
Předpokládám, že jde o cívku - coil - u motorů s přímým zapalováním typu DIS bez rozdělovače. Jedna cívka zde pak často slouží pro dva válce a jiskra vzniká u obou válců zároveň, u jednoho v pracovní fázi komprese (power) a u druhého je ve fázi výfuku nevyužitá/neškodná (jde do odpadu - waste). Technicky je to však nesprávný termín, protože jde o waste spark.
Selected response from:

fcimmer
Czech Republic
Grading comment
Thank you/diky moc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zapalovací cívka výfukové fáze
fcimmer
3zapalovací svíčka zbytkové energie
Jan Kolbaba
3cívka zapalování nevyužité energie
Pavel Blann


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cívka zapalování nevyužité energie


Explanation:
"ignition toil" jsem na webu našel jen jeden (katalog Porsche). ale bez "waste power". Předpokládám tedy "ignition coil", kde -- bez bližšího kontextu -- může jít o využití "waste-stroke phase" nějakého druhu motoru, možná i hybridního.

Pavel Blann
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 160

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zapalovací svíčka zbytkové energie


Explanation:
v tuto chvili je velice tezke bez kontextu "odhadnout" preklad. Ve svem zadani jste uvedla, ze se jedna o zapalovaci svicku - cehos se budeme drzet, i kdyz obvykly preklad pro svicku je ignition / spark plug.

Prostudujte nize uvedeny odkaz, ktery mozna trochu popisuje muj preklad:

Spalovací prostor je rozdělen na dvě zóny: Oblak zápalné směsi vzduchu a paliva na zapalovací svíčce, obklopený tepelně izolující vrstvou směsi vzduchu a zbytkových plynů. Při tomto cíleném vrstvení směsi se součinitel přebytku vzduchu l ve spalovacím prostoru pohybuje mezi 1,5 a 3. Na rozdíl od tradičního způsobu vstřikování do sacího potrubí se takto s využitím přímého vstřikování dosahuje nejvyšší úspory paliva v režimu částečného zatížení, přičemž při volnoběžných otáčkách vystupuje úspora až na 40 %

snad to pomuze...



    Reference: http://www.bosch.cz/press/detail.asp?f_id=69
Jan Kolbaba
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 105
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

2 days52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zapalovací cívka výfukové fáze


Explanation:
Předpokládám, že jde o cívku - coil - u motorů s přímým zapalováním typu DIS bez rozdělovače. Jedna cívka zde pak často slouží pro dva válce a jiskra vzniká u obou válců zároveň, u jednoho v pracovní fázi komprese (power) a u druhého je ve fázi výfuku nevyužitá/neškodná (jde do odpadu - waste). Technicky je to však nesprávný termín, protože jde o waste spark.


    Reference: http://www.procarcare.com/icarumba/resourcecenter/encycloped...
    Reference: http://www.interro.com/wav.htm
fcimmer
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 32
Grading comment
Thank you/diky moc