KudoZ home » English to Czech » Medical: Instruments

filter priming

Czech translation: Napuštění vodou/namočení do vody/první propláchnutí


14:44 Dec 21, 2005
English to Czech translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: filter priming
"After proper installation, priming and rinsing, the plasma filter is ready for use."

Jedná se o filtr k filtrování plazmy při aferéze.
Marek Buchtel
Czech Republic
Czech translation:Napuštění vodou/namočení do vody/první propláchnutí
Explanation:
Nektere filtry vyzaduji treba namocit pred prvnim pouzitim na par hodin do fyz. roztoku, nevim, jestli je to i tenhle. Je jich čím dál míň, jak se věda vyvíjí. V takovém případě se dá použít některý z tech dalších výrazů.
Selected response from:

Martin Janda
Czech Republic
Grading comment
díky za snahu a pomoc
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Napuštění vodou/namočení do vody/první propláchnutí
Martin Janda
4primování filtru
Prokop Vantuch
4příprava (filtru) k použití
tortuga langua
3praní filtru
Prokop Vantuch


Discussion entries: 6





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Napuštění vodou/namočení do vody/první propláchnutí


Explanation:
Nektere filtry vyzaduji treba namocit pred prvnim pouzitim na par hodin do fyz. roztoku, nevim, jestli je to i tenhle. Je jich čím dál míň, jak se věda vyvíjí. V takovém případě se dá použít některý z tech dalších výrazů.

Martin Janda
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 38
Grading comment
díky za snahu a pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Prokop Vantuch: To prime = "to prepare for operation, as by pouring water into a pump or gasoline into a carburetor." ... nelze než souhlasit (viz. také http://www.pyrotek.info/item_files/techpapers/6_Control_of_C... - strana 4, uprostřed)
39 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
příprava (filtru) k použití


Explanation:
tedy: "po přípravě (filtru)k použití"
(obecně vyjádřeno)

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2005-12-21 15:25:47 GMT)
--------------------------------------------------

P.S.: zde několik dalších výrazů technického rázu s "priming":
http://dict.tu-chemnitz.de/dings.cgi?noframes=1&query=primin...
http://dict.leo.org/?search=priming


    Reference: http://www.yourdictionary.com/ahd/p/p0559400.html
    Reference: http://www.freedic.net/
tortuga langua
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
primování filtru


Explanation:
Na webu jsem na níže uvedeném odkazu našel "primování pumpy" a ono je to podle mě to samé, co primování filtru. Podle výkladu slovníků (např. http://www.thefreedictionary.com/Prime) je definice "to prime" = to prepare for operation, as by pouring water into a pump or gasoline into a carburetor." Takže přestože se Martin trochu tomu anglismu brání, je dost dobře možné, že jej doktoři používají.
Pokud se mu ale budeš chtít vyhnout, asi bych použil Martinův návrh, se kterým jsem ostatně souhlasil.


    Reference: http://sweb.cz/HPLC/Suma/HPLC_troubles.htm
Prokop Vantuch
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 15

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
praní filtru


Explanation:
Na http://www.culligan-praha.cz/clanek.htm jsem našel "praní filtru". Prý se běžně provádí vodou a vzduchem. A vzpomínám si, že v průběhu hledání odpovědi na "priming" jsem našel nějaké anglické stránky pojednávající o priming a jakémsi pročištění vzduchem a vodou.
Zkus tento odkaz: http://www.pumpstoreusa.com/knowledgebase/selfpriming/
Je tam třeba tohle: During the priming cycle, air enters the pump and mixes with water at the impeller. Water and air are discharged together by centrifugal action of the impeller into the water reservoir. The air naturally tends to rise, while the water tends to sink.
A pomůže Ti třeba tohle?:
Priming means filling the pump and suction pipe with water. You must evacuate the air from all the suction lines and the pump. It may take several minutes to prime depending on depth to water, pipe size and length. Note: it is easier to prime a pump if you allow all the air to escape from the pump and pipes. The water cannot go in unless the air can escape. (z odkazu http://www.goulds.com/faq.asp)


    Reference: http://www.pumpstoreusa.com/knowledgebase/selfpriming/
    Reference: http://www.goulds.com/faq.asp
Prokop Vantuch
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 15