KudoZ home » English to Czech » Paper / Paper Manufacturing

doctor

Czech translation: rakle


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:doctor
Czech translation:rakle
Entered by: Marek Buchtel

13:16 Nov 13, 2008
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Paper / Paper Manufacturing
English term or phrase: doctor
Jedná se o výrobu papíru, takže bych potřeboval termín používaný v tomto oboru.

Kontext/různá spojení (není to souvislý text):
- Bottom Drive Roll Doctor
- Top Econip Roll Doctor
- Doctor Loading Top Econip Roll = Label for the pressure gauge that shows current pressure in the Econip roll’s doctor load tube.
- Blade Pressure = Pressure applied by the doctor blade onto the surface of the roll.

Předem mnohokrát děkuji!
Marek Buchtel
Czech Republic
rakle
Explanation:
blade doctor - nožová rakle
Selected response from:

Alca Ryskova
Czech Republic
Grading comment
Diky vsem!
Alca i Pavel doporucili stejny preklad, Alca byla o chvilku driv, tak davam body ji.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4rakle
Alca Ryskova
4stěrač
Josef Aron
3rakle
Pavel Blann
3škrabák
Pavel Prudký


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stěrač


Explanation:
Tento termín se používá v ofsetovém tisku následovně:

1) Roll doctor - stěračový válec, válec barevnice
2) Doctor blade - nůž stěrače, stírací nůž nebo prostě stěrač

Myslím, že při výrobě papíru bude funkce obdobná - opět stírání - avšak zřejmě jiné hmoty než barvy.

Josef Aron
Native speaker of: Czech

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
škrabák


Explanation:
Jsme samozřejmě ve výrobě papíru, nikoliv tisku.
Dle mého se tomu říká spíše takhle, i když to může znít hovorově - viz odkazy jak z praxe, tak z encyklopedie


    Reference: http://www.papcel.cz/produkty/second-hand/stroje/kompletni-l...
    Reference: http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/312007-papir-vyroba-vlas...
Pavel Prudký
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rakle


Explanation:
blade doctor - nožová rakle


    Reference: http://www.svettisku.cz/buxus/generate_page.php?page_id=2415...
Alca Ryskova
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Diky vsem!
Alca i Pavel doporucili stejny preklad, Alca byla o chvilku driv, tak davam body ji.

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rakle


Explanation:
na řízení povrchové úpravy papíru (klížení, natírání, povrstvování)


    Reference: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pap%C3%ADr
Pavel Blann
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 16