KudoZ home » English to Czech » Tech/Engineering

single-pair cable, two-pair cable

Czech translation: jednopárový, dvoupárový kabel


11:16 Oct 20, 2002
English to Czech translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: single-pair cable, two-pair cable
Prekladam brozuru o interkomech. Tyto terminy nemuzu nikde najit a nevim, jak je odborne prelozit.
Helen Fukalova
Czech Republic
Czech translation:jednopárový, dvoupárový kabel
Explanation:
Doporučuji neutrální překlad. U dorozumívacího zařízení intercom se mohou používat jak kabely s párovanými stočenými prvky/žilami, tak také kablíky se souběžnými vodiči typu dvojlinka (dvojžilový plochý sdělovací kabel).
Selected response from:

fcimmer
Czech Republic
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1jednopárový, dvoupárový kabel
fcimmer
5párový kabel, 2-párovy kabel
Pro Lingua
5pair = dvoulinka
Pavel STORKAN
4 +1kabel s jedním dvoudrátem, kabel se dvěma dvoudráty
Zenny Sadlon


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kabel s jedním dvoudrátem, kabel se dvěma dvoudráty


Explanation:
Usually the 'pair' is a short for 'twisted pair', i.e. 'kroucený dvoudrát'.

There is also 'two-wire cable', i.e. 'dvouvodičový kabel'. I think the first one applies more often to electronics and telecommunications.


    Reference: http://216.239.33.100/search?q=cache:adBs2UicGmQC:www.mendel...
Zenny Sadlon
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pro Lingua
26 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pair = dvoulinka


Explanation:
preferoval bych místo dvoudrátu dvoulinku, myslim, ze je to beznejsi, jinak souhlas se Zennym

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-20 15:47:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Pardon, správně \"dvojlinka\"

Pavel STORKAN
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 138

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
jednopárový, dvoupárový kabel


Explanation:
Doporučuji neutrální překlad. U dorozumívacího zařízení intercom se mohou používat jak kabely s párovanými stočenými prvky/žilami, tak také kablíky se souběžnými vodiči typu dvojlinka (dvojžilový plochý sdělovací kabel).

fcimmer
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 145

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Liz Belanova
4 hrs

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
párový kabel, 2-párovy kabel


Explanation:
Použijete-li rozdvojku typu "samec", zastrčíte ji přímo do RJ-45 konektoru ISDN zařízení, pro připojení "samice" použijte nejlépe originální kabel dodávaný se zařízením nebo běžný 4-párový kabel 10baseT (UTP).

Ref.: http://www.isdn.cz/clanek.php?style=viewall&cid=2388



Norma definuje kabely pro horizontální kabeláž:

4-párový 100W UTP kabel (včetně S/UTP)
2-párový 150W STP kabel (IBM Type-1A, až do 300Mhz)
2-vláknový 62,5/125m optický kabel

Ref.: www.tarkus.cz/site2.htm


    Reference: http://www.olympo.cz/Komunikace/strukturka/normy/normy.html
    Reference: http://www.tcsnet.cz/kabelaze.htm
Pro Lingua
Native speaker of: Slovak
PRO pts in pair: 52