KudoZ home » English to Czech » Tech/Engineering

paging

Czech translation: paging (hledání přenosné části)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:paging
Czech translation:paging (hledání přenosné části)
Entered by: Alice Hegrova

14:02 May 19, 2003
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering / Telephoning
English term or phrase: paging
If all registered handsets start ringing (Paging), press [xx] to stop paging then start over again.

What does the "paging" really means in this context?

Explanations in English or Czech welcomed
xxxxkrejci
hledání přenosné části
Explanation:
je to funkce u přenosných telefonů, na základně telefonu se nachází tlačítko "paging", pomocí kterého lze vyvolat zvonění přenosné části (nebo všech přenosných částí, když jich je více) - použití v případě, že nevíme, kde jsme přenosnou část nechali a chceme ji najít

... překládala jsem manuál z němčiny, kde bylo ponecháno anglické "paging" a nemělo se překládat ani do češtiny
Selected response from:

Alice Hegrova
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hledání přenosné části
Alice Hegrova
5paging
Elenacb
5vyvolávání
Ing. Jiri Klima
5kontrolní zvonění
peter zalupsky


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kontrolní zvonění


Explanation:
Kontrolní zvonění mezi dvěmi komunikačními jednotkami, např. telefónním aparátem a jeho bezdrátovým sluchátkem, nebo mezi tzv. pípatky, čili pageri (pejdžri).
Je to vlastně výzva k hlasové komunikaci.

peter zalupsky
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak, Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 91

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vyvolávání


Explanation:
Paging v tomto kotextu znamená "vyvolávání". Jde o vyvolávací systém (pager), který se používá pro oznámení dané osobě, že má někam zavolat, přijít, ozvat se na ústřednu atd.

Ing. Jiri Klima
Czech Republic
Native speaker of: Czech
PRO pts in pair: 138

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
paging


Explanation:
See the link below.


    Reference: http:///www.ral.cz/data/paging.asp
Elenacb
United Kingdom
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in pair: 74

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hledání přenosné části


Explanation:
je to funkce u přenosných telefonů, na základně telefonu se nachází tlačítko "paging", pomocí kterého lze vyvolat zvonění přenosné části (nebo všech přenosných částí, když jich je více) - použití v případě, že nevíme, kde jsme přenosnou část nechali a chceme ji najít

... překládala jsem manuál z němčiny, kde bylo ponecháno anglické "paging" a nemělo se překládat ani do češtiny

Alice Hegrova
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 216