KudoZ home » English to Czech » Tech/Engineering

expansion board

Czech translation: rozšiřující karta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:expansion board
Czech translation:rozšiřující karta
Entered by: Marcela Hashim

10:25 Dec 30, 2003
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: expansion board
USB 2.0 Hi-Speed operation on the expansion board is not guaranteed.
popro
Slovakia
rozšiřující karta
Explanation:
I/O Expansion board - rozšiřující karta pro pamě 8MB FLASH, pomocné vstupní a výstupní signály, zálohování datumu a času.

Pouziva se i vyrazu expansion board bez prekladu.
Selected response from:

Marcela Hashim
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4rozšiřující karta
Marcela Hashim
4 +2rozšiřující karta
holka


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
rozšiřující karta


Explanation:
I/O Expansion board - rozšiřující karta pro pamě 8MB FLASH, pomocné vstupní a výstupní signály, zálohování datumu a času.

Pouziva se i vyrazu expansion board bez prekladu.


    Reference: http://www.rfid.cz/datamax/w6208.htm
Marcela Hashim
United Kingdom
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martina Silpoch: Videla jsem i vyraz expancni karta, pravdepodobne skomolenina se snahou zustat blizko originalu. Rozsirujici karta je lepsi, pokud nechces nechat expansion board.
5 hrs
  -> Dekuji

agree  ivo zika: "rozsirujici karta" je bezny termin http://www.numeri.cz/r-art.php?id=1
13 hrs
  -> Dekuji

agree  Pro Lingua
20 hrs
  -> Dekuji

agree  fcimmer: "rozšiřující karta" je správně, může být i "rozšiřující deska", obdobně jako "mother board" (základní deska) v počítači.
1 day 6 hrs

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
rozšiřující karta


Explanation:
Expansion boards for PCs can be half-size (also half-length) or full-size (also full-length). Most PCs have slots for each type of board. A half-size board is sometimes called an 8-bit board because it can transmit only 8 bits at a time. A full-size board is called a 16-bit board. In addition, some expansion boards are designed to operate with a local bus, such as PCI.

Expansion boards are also called adapters, cards , add-ins , and add-ons.

USB specifikace verze 2.0 je rozhraní nové generace pro připojování periferií k počítači. Je považováno za vylepšení a pokračovatele verze USB 1.1. Nové funkce umožňují rychlejší komunikaci, zapoj a jeď (Plug and Play), a zpětnou kompatibilitu pro starší zařízení. Někdy je také označováno jako USB Hi-Speed. Na jeho vývoji spolupracovaly firmy Intel, Microsoft, Compaq, Hewlett-Packard, Lucent, Philips, NEC. Rozhraní USB 2.0 dosahuje rychlosti až 480MBps, což je zhruba 40x více než verze 1.1.
Rozhraní USB 2.0 podporují oficiálně pouze systémy Windows 2000 a Windows XP nebo novější.




    Reference: http://www.usbshop.cz/p9.htm
    Reference: http://www.pcwebopaedia.com/TERM/e/expansion_board.html
holka
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomas750
1 day 18 hrs
  -> thanks

agree  William Kratzer Jr.
1 day 18 hrs
  -> thanks Bill :-))