KudoZ home » English to Czech » Tech/Engineering

backlight

Czech translation: světlo v pozadí


03:54 Oct 1, 2001
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: backlight
as is
svtl
Czech translation:světlo v pozadí
Explanation:
e.g. in displays of cellular phones etc. lighting in the background

thus in Czech:

světlo v pozadí

see:Compaq Aero 2130
Cena: 21.408 Kč
A-Z: RISC procesor na MIPS bázi, 16MB RAM (rozšiřitelných na 24 MB), 256 barev, 240x320, podsvícený TFT displej, slot pro kartu CompactFlash, WinCE 2.11, software: čeština, piškvorky, slovník A-Č, mikrofon, zdířka pro sluchátka, sedm tlačítek (pět programovatelných)


Rozřízli jsme novou mašinku Compaqu, abychom se přesvědčili, zda má nějaká slabá místa.

Design v lesklé ocelové barvě, displej o 256 barvách, 16MB pamě. Pécéčka do dlaně prostě dospěla, navíc vás zcela finančně nezruinují. A když pro vás bude 21 tisíc příliš, můžete si vzít 8MB model. Stojí 17.500 Kč, tedy zhruba stejně jako Palm V, 2MB mašina s monochromním displejem a vlastním operačním systémem. Tak si to spočítejte.
Philips Nino bude cenově ještě svůdnější, ovšem zdálky vypadá jako Game Boy. Ne, pokud skutečně chcete palm top, se kterým nebudete vypadat jako přerostlý školák, musíte si koupit tento. Firma Compaq navíc není žádné ořezávátko. Co jiní slibují, ona už má v hrsti. Je znát, že moderní metody logistiky (tedy pohybu zboží) zvládá velmi dobře a výrobky na nᚠtrh dodává bez zbytečného zdržení za světem (obchod na www.compaqplus.cz).

... reference below

Martina
Selected response from:

Martina Ley
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5světlo v pozadíMartina Ley
4zadní osvětlení, zadní osvícení, osvětlení zezadu, osvícení zezadu
Zenny Sadlon


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
světlo v pozadí


Explanation:
e.g. in displays of cellular phones etc. lighting in the background

thus in Czech:

světlo v pozadí

see:Compaq Aero 2130
Cena: 21.408 Kč
A-Z: RISC procesor na MIPS bázi, 16MB RAM (rozšiřitelných na 24 MB), 256 barev, 240x320, podsvícený TFT displej, slot pro kartu CompactFlash, WinCE 2.11, software: čeština, piškvorky, slovník A-Č, mikrofon, zdířka pro sluchátka, sedm tlačítek (pět programovatelných)


Rozřízli jsme novou mašinku Compaqu, abychom se přesvědčili, zda má nějaká slabá místa.

Design v lesklé ocelové barvě, displej o 256 barvách, 16MB pamě. Pécéčka do dlaně prostě dospěla, navíc vás zcela finančně nezruinují. A když pro vás bude 21 tisíc příliš, můžete si vzít 8MB model. Stojí 17.500 Kč, tedy zhruba stejně jako Palm V, 2MB mašina s monochromním displejem a vlastním operačním systémem. Tak si to spočítejte.
Philips Nino bude cenově ještě svůdnější, ovšem zdálky vypadá jako Game Boy. Ne, pokud skutečně chcete palm top, se kterým nebudete vypadat jako přerostlý školák, musíte si koupit tento. Firma Compaq navíc není žádné ořezávátko. Co jiní slibují, ona už má v hrsti. Je znát, že moderní metody logistiky (tedy pohybu zboží) zvládá velmi dobře a výrobky na nᚠtrh dodává bez zbytečného zdržení za světem (obchod na www.compaqplus.cz).

... reference below

Martina



    Reference: http://www.zdnet.com/special/stories/sc/digaudio/help/0,1249...
    Reference: http://web.telecom.cz/atra/kompaq.html.
Martina Ley
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 27

11 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zadní osvětlení, zadní osvícení, osvětlení zezadu, osvícení zezadu


Explanation:
"backlight" is not the same as "light in the background" which is what your answerer suggested.

backlight=illumination from behind or the source of such illumination

světlo v pozadí=light in the background, background light

if "zadní projekce=back projection"
why not
"zadní osvětlení" or "zadní osvícení"=backlight ?

Zenny Sadlon
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 230