KudoZ home » English to Danish » Architecture

spunbonded

Danish translation: fiberplader


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spunbonded sheets
Danish translation:fiberplader
Entered by: Soren Petersen

15:10 Nov 9, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture / Flooring
English term or phrase: spunbonded
Sætningen lyder: "Protection of flooring, with supply and positioning of spunbonded sheets".
Soren Petersen
United States
fiber plader
Explanation:
Efter at have søgt lidt på nettet om 'spunbonded' kom jeg frem til den konklussion, at det måtte være en slags fiber plader man ligger under gulvet, lige i denne sammenhæng, er det nok for at lave en beskyttelse under gulvet man ligger. Typisk ligger man lyd dæmpende og isolerende fiberplader under laminat gulv.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-09 17:15:06 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg har søgt lidt mere for at illustrerer hvad jeg mener:

http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisp...

Viser princippet. og ja, det er uvævede tekstil plader, også kaldet fiber plader i fagsprog.
Selected response from:

Kim Monberg
Denmark
Grading comment
Fiberplader lyder godt. Mange tak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4spunbondedSuzanne Blangsted
3underlagsfilt
Jeanette Brammer
3fiber pladerKim Monberg
3uvævede tekstilplader
Dinny


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uvævede tekstilplader


Explanation:
Jeg tror, at hovedvægten skal lægges på (og ikke ligges på ;-) !), at materialet er udført i uvævede tekstiler til gulvbeskyttelse. Så mit bud er altså "uvævede tekstilplader" eller eventuelt bare "uvævede plader", da der ikke er nogen oplysning om materialet.


    Reference: http://www.nanovidensbank.dk/sw24944.asp
Dinny
Greece
Native speaker of: Danish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fiber plader


Explanation:
Efter at have søgt lidt på nettet om 'spunbonded' kom jeg frem til den konklussion, at det måtte være en slags fiber plader man ligger under gulvet, lige i denne sammenhæng, er det nok for at lave en beskyttelse under gulvet man ligger. Typisk ligger man lyd dæmpende og isolerende fiberplader under laminat gulv.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-09 17:15:06 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg har søgt lidt mere for at illustrerer hvad jeg mener:

http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisp...

Viser princippet. og ja, det er uvævede tekstil plader, også kaldet fiber plader i fagsprog.

Kim Monberg
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Fiberplader lyder godt. Mange tak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jeanette Brammer: I så fald skal det i hvert fald hedde fiberplader, da sammensatte ord på dansk skrives i ét ord.
46 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
underlagsfilt


Explanation:
Ordet spunbonded vil give mening, hvis der er tale om underlagsfilt, for det er netop uvævet tekstil, og underlagsfilt bruger man under forskellige typer gulvbelægning.


    Reference: http://www.garant.nu/sw3314.asp
Jeanette Brammer
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spunbonded


Explanation:
bruges også på dansk.

http://www.fibertex.com/da-DK/technology/spunmelt/Pages/defa...
http://www.kf.dk/fileadmin/bruger_upload/Aktuelt/DUKO_indsti...


Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dinny: jamen, det giver jo ikke så meget mening, hvis man ikke forstår, hvad det betyder? Jeg har set, at man bruger det "på dansk", men det er måske bare fordi man ikke spørger i Kudoz? ;-)
2 hrs