KudoZ home » English to Danish » Automotive / Cars & Trucks

colour accents

Danish translation: lægger vægt på /fremhæver/accentuerer farver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:colour accents
Danish translation:lægger vægt på /fremhæver/accentuerer farver
Entered by: xxxlone

14:56 Dec 14, 2005
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Automotive / Cars & Trucks / Training of sales personnel
English term or phrase: colour accents
Det handler om servicekonsulenters fremtoning på deres arbejde hos bilforhandleren - væremåde, tøjvalg osv.
We spread joy, we smile, we have style,
"We set colour accents" (ud for clothing)
Rikke Stenlev
Denmark
lægger vægt på /fremhæver/accentuerer farver
Explanation:
eller 'understreger; tydeliggør; præciserer; fastslår; påpeger; pointere; betoner'

alt efter sammenhænget!
Selected response from:

xxxlone
Canada
Grading comment
Jeg kan bedst lide dine forslag, tak for hjælpen!
/Rikke
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1lægger vægt på /fremhæver/accentuerer farverxxxlone
4 +2farvenuancerNetLynx
3FarvestandarderMette Kragholm


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
lægger vægt på /fremhæver/accentuerer farver


Explanation:
eller 'understreger; tydeliggør; præciserer; fastslår; påpeger; pointere; betoner'

alt efter sammenhænget!


    Reference: http://ordbogen.com
xxxlone
Canada
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 60
Grading comment
Jeg kan bedst lide dine forslag, tak for hjælpen!
/Rikke

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted
45 mins
  -> Mange tak!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
farvenuancer


Explanation:
- måske.
"Vi sammensætter farvenuancer"
"Vi sammensætter de rigtige farvenuancer"

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Charlesp
2 hrs
  -> Thank you!

agree  Dan Schioenning Larsen: Arbejdsgiveren bestemmer farverne på medarbejdernes tøj
6 hrs
  -> Tjah, det kunne det også hedde. Jeg ville gerne høre en englænders vurdering af kildeteksten: Er den så upræcis, som jeg opfatter den - og derfor vanskelig at oversætte?

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Farvestandarder


Explanation:
Vi sætter farvestandarder - Lyder muligvis bedre i sammenhængen.

Mette Kragholm
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 2