KudoZ home » English to Danish » Automotive / Cars & Trucks

Direct drive

Danish translation: direkte kraftoverføring, direkte træk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Direct drive
Danish translation:direkte kraftoverføring, direkte træk
Entered by: Steen Johnsen

23:03 Jul 5, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: Direct drive
This term is taken from a manual for a vehicle. I can't find the equal word in Danish. Could you please help me?
Steen Johnsen
Brazil
direkte kraftoverføring, direkte træk
Explanation:
efter min tekniske ordbog, den oversættelse er dog ikke relateret specifikt til auto
Selected response from:

Bo Kristensen
Grading comment
Tak for hjælpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1direkte kraftoverføring, direkte træk
Bo Kristensen
3akselmotordk.localize
3direkte drivemekanisme
Lise Leavitt


Discussion entries: 3





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
direct drive
direkte drivemekanisme


Explanation:
det er et stort gæt....kan ikke finde noget brugeligt på nettet :)

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2008-07-05 23:37:56 GMT)
--------------------------------------------------

*drivmekanisme*

Lise Leavitt
United States
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
direct drive
direkte kraftoverføring, direkte træk


Explanation:
efter min tekniske ordbog, den oversættelse er dog ikke relateret specifikt til auto

Bo Kristensen
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak for hjælpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Quest4
11 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
direct drive
akselmotor


Explanation:
HVIS det i konteksten drejer sig om en motor, så vil jeg nok vælge "akselmotor". Ellers er direkte drivemekanisme, direkte kraftoverføring, direkte træk som foreslået af Bo eller Lise et godt bud. Alternativt kan du evt. bruge "topgear"...

dk.localize
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 7