KudoZ home » English to Danish » Automotive / Cars & Trucks

Gas pressure struts

Danish translation: afstiver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:strut
Danish translation:afstiver
Entered by: Kate Persson

18:19 Jul 7, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / automotive
English term or phrase: Gas pressure struts
Gas pressure shock absorber and struts.

Det kan da ikke være afstivere her... hvad siger I?
Kate Persson
Denmark
gastryk hjælper (afstiver)
Explanation:
www.henra.dk/dyretransport_teknik_info.htm

eller du kan bruge afstiver
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Hej

Efter nærmere research kan jeg se, at du har ret.
Tak.
Kate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gastryk hjælper (afstiver)Suzanne Blangsted
2trykstykke
Christina Clark


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
trykstykke


Explanation:
I biltekniskordbog kan 'strut' være 'reaktionsarm'

Se bl.a:" Centralrørchassis
Affjedring for: Uafhængige, bærearme, skruefjedre, en fremadrettet reaktionsarm til justering, caster, KPI (i nogen grad), toe-variation under affjedring, teleskopstøddæmpere og krængningsstabilisator." fra http://www.alpine-club.dk/dansk/v6turbotech.html
Måske det kan bruges?

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2003-07-07 18:31:26 GMT)
--------------------------------------------------

Og det kan også være trykstykke som første forslag angiver......

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gastryk hjælper (afstiver)


Explanation:
www.henra.dk/dyretransport_teknik_info.htm

eller du kan bruge afstiver

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 68
Grading comment
Hej

Efter nærmere research kan jeg se, at du har ret.
Tak.
Kate