KudoZ home » English to Danish » Business/Commerce (general)

Shop floor employee

Danish translation: produktionsmedarbejder, ikke-funktionær


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Shop floor employee
Danish translation:produktionsmedarbejder, ikke-funktionær
Entered by: Christine Andersen

22:14 Sep 9, 2011
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Shop floor employee
What would be the proper/a good translation? The sentence reads "Are you a management/office employee or a shop floor employee (including driver)?" and is a question from an employee survey commissioned by a dairy company.

Thanks in advance.
Quattro
United States
produktionsmedarbejder
Explanation:
produktionsmedarbejder

sådan forstår jeg den engelske betegnelse
(Concise Oxford Dictionary)
shop floor
n noun British the part of a workshop or factory where production as distinct from administrative work is carried out.

Selected response from:

Christine Andersen
Denmark
Grading comment
Jeg har valgt denne oversættelse, som virker bedst i denne sammenhæng. Tusind tak for hjælpen.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ikke-funktionær
Jeanette Brammer
3 +1produktionsmedarbejder
Christine Andersen
3menig medarbejder
Stig Jensen
1mejerist / mejeriarbejder / mejeritekniker / mejerioperatør
andres-larsen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
shop floor employee
mejerist / mejeriarbejder / mejeritekniker / mejerioperatør


Explanation:
Er du en mejeriansat (i ledelsen / på kontor) eller en ***mejerist / mejeriarbejder / mejeritekniker / mejerioperatør*** (inklusive lastbilchauffør)?

sources:

Mejerist -
www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/.../mejeri...
En mejerist forarbejder mælk til fx ost og smør. På skolen lærer du om de forskellige mejeriprodukter, og hvordan de laves med hjælp fra bakterier og svampe. ...

Mejerist -
www.ug.dk/job/fremstillingaffoedevarer/mejeri/mejerist.aspx
Som mejerist tager du imod og viderebehandler den rå mælk, der leveres fra ...

Mejerist - Arla Foods -
www.arlafoods.dk/job/elever-og-larlinge/uddannelser/mejeris...
Som mejerielev i Arla Foods lærer du alt om moderne mejeridrift - og om at lave mælk, smør, ost, yoghurt og meget mere.

Danske Mejerister -
www.mejeristen.dk/
Fagforening for mejerister, mejeritekniker, procesoperatører, mejerioperatører, elever samt ....

Mejerist -
www.naturmaelk.dk/Mejerist.aspx?ID=623
Naturmælk søger en mejerist eller mejeriteknikker primært til skumsal, tapperi og osteri..

Mejerist - Wikipedia, den frie encyklopædi -
da.wikipedia.org/wiki/Mejerist
Mejerist er et erhverv, hvor man arbejder med mælk og mælkeprodukter. Kravene til uddannelsen er blevet øget kraftigt gennem de seneste år, hvor mælkevarer ...

[PDF] Mejerist -
www.es-c.dk/dtsark/mejerist-l.pdf
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
til noget! Mejerist. Mejerioperatør og Mejerist. Mejerister fremstiller mange af de produk- ter, vi kender fra vores hverdag f.eks. smør, is, mælkeprodukter og ost. ...

Mejeritekniker -
www.ug.dk/job/fremstillingaffoedevarer/mejeri/mejeriteknike...
En mejeritekniker er en procesteknolog med speciale i mejeridrift. Arbejdet handler primært om produktion, kontrol og udvikling i fødevarevirksomheder, oftest ...

Mejerist -
www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/.../mejeri...
Du kan afslutte som mejerioperatør og som mejerist. Som mejerioperatør lærer du bl.a. at betjene det almindelige mejeriudstyr. Du lærer også om ...

Godkendte virksomheder - Praktikpladsen
https://www.praktikpladsen.dk/search_godkendelser_result.do;...
Arla Foods Amba Birkum Ost, 5220 Odense SØ, Mejerist / Mejerioperatør ... Arla Foods Amba Høgelund Mejeri, 6500 Vojens, Mejerist / Mejerioperatør ...

Mejeriarbejder -
www.ug.dk/job/fremstillingaffoedevarer/mejeri/mejeriarbejde...
Som mejeriarbejder arbejder du tæt sammen med mejerister, der har den daglige ledelse af produktionen på en mejerivirksomhed. Dit arbejde består bl.a. i ...

Mejeriarbejde -
www.ug.dk/job/fremstillingaffoedevarer/mejeri.aspx
Mejeriarbejde handler om forarbejdning af råmælk og fremstilling af ...

Mejeriarbejder -
vacancies.dk/job/mejeriarbejder/
19. maj 2011 – Mejeriarbejder Søvind Mejeri A/s / Mejeri-produkter maskinoperatører. Bemærk venligst, at ansøgningsfristen er overskredet. ...

Mindst 18 udenlandske chauffører med spiritus i blodet: Ifølge ... -
forsiden.3f.dk/assets/pdf/SD17132201028.PDF
hos Arla efter tip fra mejeriansat. 26/04 – Vonsild: Litauisk lastbilchauffør anholdt – promille ukendt. Politiet blev tippet, da der derefter ...

Bent-Sture -
www.bent-sture.dk/min-nye-hjemmeside.html
Så blev jeg mejeriansat. Det var et spændende jobskifte efter 12 år på Atlas. Der var meget nyt at lære om mejeridrift. Udover mælkepulver både efter spray og ...

I medgang og modgang -
www.tvaerkulturelt-center.dk/medgangogmodgang.htm
I dag har familien en travl dansk hverdag med to fuldtidsjobs - han som teknisk designer og hun som mejerimedarbejder. Om tre år kan de fejre sølvbryllup. ...


andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 46
Notes to answerer
Asker: Tak for forslagene.


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
shop floor employee
menig medarbejder


Explanation:
Blot en anden mulighed.
Nedenstående link fører til et projekt fra Århus Universitet med titlen: "Strategikommunikation – fra øverste ledelse via mellemledere til menig medarbejder"


    Reference: http://pure.au.dk/portal/en/projects/strategikommunikation--...
Stig Jensen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Tak for forslaget. Den her gemmer jeg også til en anden god gang!


12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
shop floor employee
produktionsmedarbejder


Explanation:
produktionsmedarbejder

sådan forstår jeg den engelske betegnelse
(Concise Oxford Dictionary)
shop floor
n noun British the part of a workshop or factory where production as distinct from administrative work is carried out.



Christine Andersen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Jeg har valgt denne oversættelse, som virker bedst i denne sammenhæng. Tusind tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Else Agersnap: Enig
1 day 5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
shop floor employee
ikke-funktionær


Explanation:
Jeg tror, det er den bedste term.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2011-09-11 21:07:07 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Produktionsmedarbejder er i og for sig et udmærket forslag, synes jeg; der er bare det, at der står (including driver), og en chauffør kan vel ikke betegnes som en produktionsmedarbejder?


    Reference: http://www.blanketkiosken.dk/products/ansaettelseskontrakt-f...
    Reference: http://www.e-pages.dk/rosendahls/71/14
Jeanette Brammer
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Tak for forslaget. Jeg vil gemme denne term til en anden god gang. ;-)

Asker: Du har ret i, at en chauffør måske ikke kan betegnes som en produktionsmedarbejder, men idet chauffør specifikt nævnes med "including", synes jeg godt, at det kan bruges her alligevel.