KudoZ home » English to Danish » Cinema, Film, TV, Drama

Original Score

Danish translation: Bedste filmmusik


14:52 Jul 14, 2002
English to Danish translations [Non-PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama / Film
English term or phrase: Original Score
Hvilket kategori er dette i Oscar vindende regi?
Original Score

- TIA -
Gitte Gifford
Danish translation:Bedste filmmusik
Explanation:
TV2 og Jyllandsposten har valgt at oversætte 'Original Score' med 'Bedste filmmusik' mens andre websteder dedikeret til Oscar-uddelingen har valgt 'bedste musik' som en oversættelse.

Håber det hjælper.
Selected response from:

Christina Clark
Denmark
Grading comment
Mange tak for din hjælp!


3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Bedste filmmusik
Christina Clark
4underlægningsmusikSuzanne Blangsted


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
underlægningsmusik


Explanation:
"Original score" er den musik der giver stemningen af filmen

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bedste filmmusik


Explanation:
TV2 og Jyllandsposten har valgt at oversætte 'Original Score' med 'Bedste filmmusik' mens andre websteder dedikeret til Oscar-uddelingen har valgt 'bedste musik' som en oversættelse.

Håber det hjælper.

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
Grading comment
Mange tak for din hjælp!