KudoZ home » English to Danish » Computers: Systems, Networks

hotspot

Danish translation: hotspot


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hotspot
Danish translation:hotspot
Entered by: Edith Schuetze

04:04 Mar 29, 2007
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks / English-Danish dictionary entry
English term or phrase: hotspot
Dictionary entry:

In the connection of a spot (hotspot), where you can receive wireless internet.
Edith Schuetze
Denmark
hotspot
Explanation:
Jeg ville skrive det uden mellemrum.

Et Hotspot er en afgrænset zone med trådløs adgang til internettet.
Selected response from:

Susanne Roelands
Belgium
Grading comment
Mange tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4hotspot
Susanne Roelands
5hotspot
Charlotte Corty
4 +1hot spot
Jande


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hot spot


Explanation:
"Et hot spot er et sted, hvor der er etableret trådløs internetforbindelse."

http://www.taastrupnetavis.dk/default.asp?Dok=1498


Eller hvis det har ikke noget med internet at goere:
"lækker plet" naar man taler om pletter.
http://heste.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=22208

eller bare plet

"varm plet" paa solen



Jande
Australia
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Birthe Omark
41 mins

neutral  NetLynx: Uden mellemrum.
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
hotspot


Explanation:
Jeg ville skrive det uden mellemrum.

Et Hotspot er en afgrænset zone med trådløs adgang til internettet.


    erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_int_inf_hs - 10k -
Susanne Roelands
Belgium
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mange tak!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Også her!
2 hrs

agree  Diarmuid Kennan
2 hrs

agree  Rikke Lyksbo
2 hrs

agree  Peter Adolph: Retskrivningsordbogen: hotline sb., -n, -s, bf. pl. hotlinene ...
11 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hotspot


Explanation:
Se følgende links:
http://www.campingland.dk/nyheder/shownews.asp?ID=718
http://search2.tdc.dk/?q=hotspot&site=&pcid=14
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/faktablade/faktablad1...

Kaldes også trådløst internet

https://www.mols-linien.dk/default.aspx?pageID=126&lang=da

(Det er jo det, det er)


Charlotte Corty
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Rikke Lyksbo: Hvad er forskellen på dit og Susses svar?
2 hrs