KudoZ home » English to Danish » Cooking / Culinary

slotted spoon

Danish translation: skummeske


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:slotted spoon
Danish translation:skummeske
Entered by: Randi Stenstrop

17:46 Dec 20, 2005
English to Danish translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: slotted spoon
På liste. Jeg har faktisk selv en - men hvad i alverden hedder sådan en på dansk???
Randi Stenstrop
skummeske
Explanation:
Muligvis også en skummeske.

Det kommer lidt an på, hvad den skal bruges til. Jeg har en del opskrifter, der anbefaler: 'Remove scum with s slotted spoon'.

Her er det en fordel, at skeen er lidt mindre end hulskeen til grønsager og suppeboller, og lidt dybere. Håndtaget har nogle gange en anden vinkel.

Men om der er huller eller slidser er vist mindre vigtig!
Selected response from:

Christine Andersen
Denmark
Grading comment
Tusind tak! - Jeg er sikker på, at du har ret. I alt fald ville jeg aldrig kalde en ske med slidser for en hulske. Hvem ved - måske afhænger det af ens miljø.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4hulske
Anne Seerup
4 +3hulskexxxlone
3skummeske
Christine Andersen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
hulske


Explanation:
Bare et forslag :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2005-12-20 17:55:44 (GMT)
--------------------------------------------------

I Nudansk ordbog står der:

en stor flad øseske med huller, beregnet til at tage grønsager o.l. op af en gryde med

Anne Seerup
Ireland
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted
11 mins
  -> Mange tak!

agree  Charlesp
37 mins
  -> Mange tak!

agree  Jeanette Brammer
3 hrs

agree  Pernille Chapman
5 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
hulske


Explanation:
Mon ikke det er en hulske?


    Reference: http://www.alstrom.dk/product_view.jsp?category=153
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pelle Persson: Enig. Selvom hullerne er aflange, er det vel stadig huller.
6 mins
  -> Mange tak Pelle!

agree  Charlesp
36 mins
  -> Mange tak Charles!

agree  Jeanette Brammer
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skummeske


Explanation:
Muligvis også en skummeske.

Det kommer lidt an på, hvad den skal bruges til. Jeg har en del opskrifter, der anbefaler: 'Remove scum with s slotted spoon'.

Her er det en fordel, at skeen er lidt mindre end hulskeen til grønsager og suppeboller, og lidt dybere. Håndtaget har nogle gange en anden vinkel.

Men om der er huller eller slidser er vist mindre vigtig!


    Reference: http://www.us-appliance.com/usappliance/59oxoslsp.html?trk=s...
    Reference: http://www.rosendahl.dk/main.php?qsContent=product_view&qsPr...
Christine Andersen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22
Grading comment
Tusind tak! - Jeg er sikker på, at du har ret. I alt fald ville jeg aldrig kalde en ske med slidser for en hulske. Hvem ved - måske afhænger det af ens miljø.