KudoZ home » English to Danish » Economics

Committed to...

Danish translation: går ind for, satser på


08:43 Jun 16, 2005
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: Committed to...
Almindelig vending i markedsføringstekster, men jeg kan ikke komme på en rigtig god oversættelse.
F.eks.: Committed to multi-channel distribution, strategic flexibility, open and long-lasting business partnerships
jmadsen
Danish translation:går ind for, satser på
Explanation:
Jeg har selv kæmpet med det samme og når næsten hver gang frem til en ny løsning - men disse har jeg da brugt et par gange, så måske kan du bruge den.
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1går ind for, satser påRandi Stenstrop
4forpligtet tilSuzanne Blangsted
4(en virksomhed) der bygger på...
Charlotte Langbeen
3vi stræber efter
Rikke Lyksbo
3engageret
Christine Andersen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
committed to...
går ind for, satser på


Explanation:
Jeg har selv kæmpet med det samme og når næsten hver gang frem til en ny løsning - men disse har jeg da brugt et par gange, så måske kan du bruge den.

Randi Stenstrop
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Margit Pehrsson: Satser på er meget hyppigt anvendt i danske tekster. Lidt af et modeord.
19 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
committed to...
engageret


Explanation:
Engageret kunne måske passe.

Jeg oversætter jo 'den anden vej' og 'committed' er min standardoversættelse for 'seriøs'.
- Men det kommer tit i tekster, som jeg omarbejder en del bagefter for at få dem til at lyde lidt mindre støvede!

Bare et forslag...

Christine Andersen
Denmark
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
committed to...
vi stræber efter


Explanation:
eller i vores stræben efter...

Endnu en mulighed.

Rikke Lyksbo
Native speaker of: Native in DanishDanish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
committed to...
(en virksomhed) der bygger på...


Explanation:
....


    www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/ npShowArticle.asp?strArtID=99986
    Reference: http://www.jobeasy.dk/index.php/job/show/jid=5187
Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
committed to...
forpligtet til


Explanation:
endnu et svar

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish