KudoZ home » English to Danish » Electronics / Elect Eng

stuck key

Danish translation: tastatur/tastaturtaster


04:45 Jun 20, 2005
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: stuck key
At power-up, the following tests are performed: batteri, main processor, memory and program,stuck key, ....
Randi Stenstrop
Danish translation:tastatur/tastaturtaster
Explanation:
Var det ikke en mere dansk måde at oversætte det på? Det er jo i virkeligheden tastaturet der testets....
Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4defekte taster
Pernille Chapman
4tastatur/tastaturtaster
Charlotte Langbeen
3låste tasterkimjasper
2 +1stuck key
Liset Nyland


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
stuck key


Explanation:
Stuck key er jo en af de test som udføres under opstart af computeren og som checker tastaturet for ikke-virkende taster. Jeg er ikke sikker på, at udtrykket oversættes til dansk.. "fastklemt tast" lyder ikke særlig cool :D

Nå, det var jo ikke til megen hjælp..

Liset Nyland
Italy
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Schioenning Larsen: hehe, men forklaringen er god nok. Måske kan man kalde det "nedtrykkede taster"
1 hr

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tastatur/tastaturtaster


Explanation:
Var det ikke en mere dansk måde at oversætte det på? Det er jo i virkeligheden tastaturet der testets....

Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 29

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
defekte taster


Explanation:
Bare et yderligere forslag, så du har noget at vælge imellem...

Pernille Chapman
United Kingdom
Native speaker of: Native in DanishDanish

12 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
låste taster


Explanation:
jeg gætter på at der testes på om en tast har sat sig fast - så som du selv skriver så er det vel i virkeligheden en tastaturtest

kimjasper
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4