KudoZ home » English to Danish » Electronics / Elect Eng

UL-listed

Danish translation: UL-certificeret


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:UL-listed
Danish translation:UL-certificeret
Entered by: Susanne Roelands

08:06 Oct 24, 2005
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: UL-listed
If extension cord is required, please use a UL-listed, 3-prong, grounded plug.
(makulator)
Susanne Roelands
Portugal
UL-certificeret
Explanation:
eller "godkendt/sikkerhedstestet af (de amerikanske) Underwriters Laboratories" eller noget i den stil.

UL (Underwriters Laboratories Inc.) er en uafhængig amerikansk organisation, der beskæftiger sig med prøvning og certificering indenfor produktsikkerhed. UL udgiver bl. a. standarder.
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak til alle.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Localize!
Sven Petersson
3 +1UL-certificeret
Susanne Rosenberg
4CE-mærket/[sikkerheds]godkendt
NetLynx
3CE
Suzanne Blangsted


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ul-listed
UL-certificeret


Explanation:
eller "godkendt/sikkerhedstestet af (de amerikanske) Underwriters Laboratories" eller noget i den stil.

UL (Underwriters Laboratories Inc.) er en uafhængig amerikansk organisation, der beskæftiger sig med prøvning og certificering indenfor produktsikkerhed. UL udgiver bl. a. standarder.


    Reference: http://www.ul.com/
Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tak til alle.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Charlesp
1 hr
  -> Tak, Charles

disagree  Sven Petersson: Please see my answer! - Addendum: Your explanation of what "UL" stands for is correct. It is not the task of the translator (=Susse) to modify the specification, she should ask/request her customer to do the localization of the specification.
2 hrs
  -> Du har ret i, at man bør tilrette indholdet i forhold til den danske læser/bruger, men mon ikke Susse først og fremmest var ude efter en forklaring af, hvad UL står for, så hun selv kan vurdere, hvordan det bør lokaliseres? Addendum: Isn't that obvious?!?

agree  Suzanne Blangsted
5 hrs
  -> Tak, Suzanne

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ul-listed
Localize!


Explanation:
It is meaningless (and ridiculous) to require the use of UL listed extension materials in Europe. Such materials must meet EU standards in Europe, not UL! Contact your customer and request them to localize the technical specification.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 64

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ul-listed
CE


Explanation:
UL er som Susanne har beskrevet og derfor fik hun min "agree". Hvis firmaets ledning har fået en dansk mærkning, så der det muligvis en CE fra sikkerhedsstyrelsen (SKS) - men det skal du først spørge firmaet om - se http://www.sik.dk/Professionelle/Produktsikkerhed/Maerkning/...

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 53

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ul-listed
CE-mærket/[sikkerheds]godkendt


Explanation:
Jeg er er enig i, at til brug i EU må der foretages en lokalisering, selv om den direkte oversættelse naturligvis er rigtig.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 102