KudoZ home » English to Danish » Electronics / Elect Eng

Recoil LED Technology

Danish translation: Recoil LED-teknik (evt. -teknologi)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Recoil LED Technology
Danish translation:Recoil LED-teknik (evt. -teknologi)
Entered by: Mette Kragholm

17:01 Dec 29, 2005
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Stealthlights
English term or phrase: Recoil LED Technology
Der er egentlig ikke så meget sammenhæng. Det er en brochure om nogle super-lommelygter, der anvender denne teknologi. LED er en særlig slags pære. TEknologien må jo have noget at gøre med at anvende genskin, men jeg er ikke klar over hvad. Er der et officielt dansk navn, oversættes det overhovedet, og ved nogen - i så fald - til hvad?
Mette Kragholm
Recoil LED-teknik (evt. -teknologi)
Explanation:
Teknikken er så ny, at der tilsyneladende endnu ikke er en oversættelse. Såvidt jeg kan se af nogle skitser, er forskellen mellem gængse håndlygter med reflektor og denne, at LED sender alt lyset tilbage mod en parabol, der så med god tilnærmelse sender et parallelbundt lys fremad.
En oversættelse kunne måske være: 'LED/reflektor-teknik'
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
Tak! Jeg tror denne er den bedste. Når tekniske termer ikke findes på dansk, synes jeg ofte, at man simplthen ikke oversætter dem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Recoil LED-teknik (evt. -teknologi)NetLynx
3 -1lysreflekterende
Dinny


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
recoil led technology
lysreflekterende


Explanation:
Jeg mener, ideen er, at pærens lys tilbagekastes fra det lysreflekterende materiale i lygten.

Dinny
Greece
Native speaker of: Danish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  haxe: LED (lysdioder) skal med i denne sammenhæng. Så et bud kunne være Lysdioderefleks teknologi
6 hrs
  -> Ja, det har du nok ret i - når blot du skriver det i et ord eller med bindestreg

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
recoil led technology
Recoil LED-teknik (evt. -teknologi)


Explanation:
Teknikken er så ny, at der tilsyneladende endnu ikke er en oversættelse. Såvidt jeg kan se af nogle skitser, er forskellen mellem gængse håndlygter med reflektor og denne, at LED sender alt lyset tilbage mod en parabol, der så med god tilnærmelse sender et parallelbundt lys fremad.
En oversættelse kunne måske være: 'LED/reflektor-teknik'

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 102
Grading comment
Tak! Jeg tror denne er den bedste. Når tekniske termer ikke findes på dansk, synes jeg ofte, at man simplthen ikke oversætter dem.