KudoZ home » English to Danish » Electronics / Elect Eng

tampering switch

Danish translation: manipulationsafbryder


12:19 Jan 13, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Alarm detector
English term or phrase: tampering switch
Take care that the tampering switch is pressed.
Tina sejbjerg
Netherlands
Danish translation:manipulationsafbryder
Explanation:
Selve kontakten kaldes i disse eksempler "manipulationsafbryder", og det bredere begreb "manipulationssikring".
Selected response from:

Hanne Rask Sonderborg
Grading comment
Tak
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3manipulationsafbryder
Hanne Rask Sonderborg
3tamper kontakt
Quest4


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tamper kontakt


Explanation:
Åbenbart vælger man nogle gange ikke at oversætte "tamper" - se nedenstående web-eksempel og søg på "tamper kontakt" i pdf-dokumentet.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2008-01-13 12:41:13 GMT)
--------------------------------------------------

Men selv om man beholder det engelske udtryk delvist, må dansk retskrivning være at skrive tamper-kontakt....

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2008-01-13 12:58:04 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, nok lidt for hurtig - for her er udtrykket "sabotagekontakt" anvendt:

http://legacy.solar.dk/upload/downloads/sikring/sikringsmate...


    Reference: http://www.mbm-security.dk/filer/rapidhp_manual.pdf
Quest4
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 22

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
manipulationsafbryder


Explanation:
Selve kontakten kaldes i disse eksempler "manipulationsafbryder", og det bredere begreb "manipulationssikring".

Example sentence(s):
  • Beskyttelse mod manipulation. Manipulationsafbryder integreret i måler.
  • Typegodkendt måler med høj driftssikkerhed og manipulationssikring.

    Reference: http://www.minol.dk/regado.jsp?type=page&id=171
    Reference: http://www.ista.dk/en/produkter/varmefordelingsmaalere/dopri...
Hanne Rask Sonderborg
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tak