KudoZ home » English to Danish » Engineering (general)

cream dispenser

Danish translation: flødedispenser


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cream dispenser
Danish translation:flødedispenser
Entered by: Susanne Roelands

16:15 Feb 13, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: cream dispenser
The cream dispenser must be cleaned and sanitized at the end of every day to maintain appropriate health and
safety standards for the protection of our customers.
Susanne Roelands
Belgium
flødedispenser
Explanation:
Hvis der er tale om en industrikaffemaskine ville jeg bruge "dispenser"
Selected response from:

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4cremedispenser
Lisbeth Mejer
4flødebeholderSuzanne Blangsted
4isdispenser / cremedispenserdk.localize
3flødedispenserCecilia Gammeltoft-Hansen
3flødesprøjte
Christine Andersen
3flødekande
Alice Wolfe, DDS


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
flødekande


Explanation:
Lyder som en flødekande, men kommer selvfølgelig an på sammenhængen

Alice Wolfe, DDS
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Suzanne Blangsted: det var i de gamle dage, nu er der mange andre slags beholdere til fløde.
5 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
flødedispenser


Explanation:
Hvis der er tale om en industrikaffemaskine ville jeg bruge "dispenser"

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 27
Grading comment
Tak for hjælpen.

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
isdispenser / cremedispenser


Explanation:
Hvis det er en flødeismaskine, så ville jeg gå for enten isdispenser eller cremedispenser.

dk.localize
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flødebeholder


Explanation:
http://www.websters-online-dictionary.com/definition/Danish-...



--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-02-13 16:25:23 GMT)
--------------------------------------------------

denne er bedre

http://www.websters-online-dictionary.com/translation/Danish...


Suzanne Blangsted
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 56

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
flødesprøjte


Explanation:
flødesprøjte
- hvis det er piskefløde, det drejer sig om

http://kenstorkoekken.shopserver.biz/index.aspx?type=Product...

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-02-13 16:27:26 GMT)
--------------------------------------------------

Hold da op - sikke mange forslag er kommet, mens jeg lige kontrollerede!

Christine Andersen
Denmark
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cremedispenser


Explanation:
Nu har jo de fleste opfattet det som fløde - og det kan det da sagtens være - men det KAN jo også være creme! (på toilettet eller i kantinen). mDet fremgår ikke specielt tydeligt af spørgsmålet.

Lisbeth Mejer
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 15