KudoZ home » English to Danish » General / Conversation / Greetings / Letters

grape nut

Danish translation: varenavn, der ikke oversættes - traditionel (amerikansk) morgenmadsprodukt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grape nut
Danish translation:varenavn, der ikke oversættes - traditionel (amerikansk) morgenmadsprodukt
Entered by: Lingua DK

15:15 Nov 30, 2004
English to Danish translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: grape nut
Hvad er det for en "nød"?
Lingua DK
Denmark
traditionel (amerikansk) morgenmadsprodukt
Explanation:
Jeg tror ikke, der findes noget dansk navn.

Som du vil se fra linket, er det hverken en drue eller en nød, og har heller ikke spor med grapefrugt at gøre.

Jeg har prøvet dem - jeg synes de er seje at tygge! Men det er en smagssag.

Håber det hjælper!
Selected response from:

Christine Andersen
Denmark
Grading comment
Jeg er bange for, at du har ret. Så jeg bevarer navnet. Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1grape nut
Susanne Roelands
3 +1traditionel (amerikansk) morgenmadsprodukt
Christine Andersen


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
traditionel (amerikansk) morgenmadsprodukt


Explanation:
Jeg tror ikke, der findes noget dansk navn.

Som du vil se fra linket, er det hverken en drue eller en nød, og har heller ikke spor med grapefrugt at gøre.

Jeg har prøvet dem - jeg synes de er seje at tygge! Men det er en smagssag.

Håber det hjælper!


    Reference: http://www.kraftfoods.com/postcereals/cereal_grapenuts.html
Christine Andersen
Denmark
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Jeg er bange for, at du har ret. Så jeg bevarer navnet. Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Kunne vi opfinde et navn på stedet? 'druenød' - en rimeligt mundret oversættelse.
2 hrs
  -> Det kan være, det hænger ved. Men Grape Nuts er faktisk et varenavn, så egentlig skal det ikke oversættes, men det er ikke særlig kendt på det danske marked, og derfor er Susses forslag om at beholde varenavnet helt korrekt.

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
grape nut


Explanation:
Grape-Nut, the cereal that is neither a grape nor a nut, is made from natural wheat and barley.



    www.kraftfoods.com/postcereals/cereal_grapenuts.html - 24k -
Susanne Roelands
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Ikke uenig, men se min bemærkning ovenfor.
2 hrs