KudoZ home » English to Danish » Investment / Securities

trail commission

Danish translation: \"kick-back\" provision


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trail commission
Danish translation:\"kick-back\" provision
Entered by: Helle Kaiser-Nielsen

14:33 Sep 6, 2011
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities
English term or phrase: trail commission
Trail commission(t.c.) is paid by investment management companies to financial advisers,around 0.1% to 0.9% p.a. of the value invested. If you invest directly with them, they won't give you the t.c.-they just keep it. You can invest through a number of agencies (Commsec is one),which get the tc and give you 1/2, keeping 1/2 for expenses.

Found a German translation of this as "vertriebsprovisionen".

Has anyone found this in DA???
Helle Kaiser-Nielsen
United Kingdom
formidlingsprovision / markedsføringsbidrag / "kick-back" provision
Explanation:
formidlingsprovision / markedsføringsbidrag / "kick-back" provision

sources:

[PDF] Pensionsmarkedsrådets rapport om Unit Link i danske pensionsordninger -
www.ftnet.dk/upload/.../Mediafiles/.../2006marts_Rapport-om...
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Selskaberne viderefører generelt ikke disse kick back provisioner til kunderne. ”AMP 1” informerer om, at selskabet lader markedsføringsbidrag fra ...

[PDF] resultatopgørelse 1. januar 2006 – 31. december 2006 samt balance ...
https://secure.skandia.dk/files/regnskab/2006/SkandiaLink200...
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
I forbindelse med aftaler om markedsføringsbidrag (Kick back) fra fondsforvaltere er blevet præciseret, har Skandia Link foretaget en reklassifikation af ...

Bankerne tager sig godt betalt - dr.dk/P1/P1 Business -
www.dr.dk › P1 › Udsendelser
3. feb 2011 – ... et større beløb til bankerne som markedsføringsbidrag, kick-back-money eller formidlingsprovision end investeringsforeningen selv bruger til ...

BankNordik - Pas på de skjulte omkostninger -
www.foroya.fo/Pas-på-de-skjulte-omkostninger.aspx?ID=6177
En del af disse omkostninger (”kick-back”) tilbageføres som ” markedsføringsbidrag” til firmaets pensionsudbyder, idet der dog er enkelte, ...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day9 hrs (2011-09-07 23:57:45 GMT)
--------------------------------------------------

Hej! Følgende link handler bl. a. om forklaring af "kick-back" provisioner på tysk:

Kick-back – Wikipedia -
de.wikipedia.org/wiki/Kick-back
Typischerweise wird der Kick-back nicht öffentlich gemacht. Ein Synonym ist ' verdeckte Provision'. Es kann sich um eine unerlaubte Handlung handeln, die zu ...

***Kick-back im Bereich der Finanzdienstleistungen***

***Vertriebsorganisationen von Finanzdienstleistungen (zum Beispiel Banken, Makler, Vertreter, Strukturvertriebe) erhalten von Produktanbietern (z.B. Fondsgesellschaften) (Abschluss-)Provisionen für verkaufte Produkte. Darüber hinaus werden oftmals auch Bestandsprovisionen für die jeweils bestehenden Anlagesummen gezahlt.

Diese Provisionen werden von den Produktanbietern aus den Gebühren der Anleger bezahlt. Erwirbt ein Kunde beispielsweise einen Investmentfonds und zahlt der Kapitalanlagegesellschaft (KAG) jährliche Gebühren in Höhe von 1 % der jeweils angelegten Summen, reicht die KAG von diesen 1 % beispielsweise 0,2 % als Bestandsprovision an den Vertrieb weiter.***



--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2011-09-08 17:46:55 GMT)
--------------------------------------------------

Der findes også ***Vertriebsfolgeprovision*** eller ***Bestandsretrozession*** på tysk:

Aktienfonds: Der Weg zum transparenten Fonds ist offen, aber noch ... -
www.faz.net/.../aktienfonds-der-weg-zum-transparenten-fonds...
22. Juni 2006 – Die „Vertriebsfolgeprovision“ wird aus der Verwaltungsvergütung gezahlt. Werden die Investmentanteile bei der Gesellschaft verwahrt, leitet ...

[PDF] Vertriebsfolgeprovision für Fidelity Fonds -
www.carpediemonline.de/.../Fid_Europ_Growth_Erh_VFP_14.03.0...
PDF/Adobe Acrobat
Vertriebsfolgeprovision erhält und Sie entsprechend davon partizipieren. Vertriebsfolgeprovision neu: 0,60 % p. a. (bisher: 0,50 % p. a.) ...

[PDF] Kundeninformation MiFiD_Feb 2010 -
www.psd-koeln.de/.../Kundeninformation-zum-Wertpapiergescha...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Bank eine Vertriebsfolgeprovision, die bis zu 0,95 % p.a. beträgt, bezogen auf den ... Bank eine Vertriebsfolgeprovision von bis zu 1,1 % p.a., die auf den durch- ...

[PDF] AUFTRÄGE ZU EINMALANLAGEN -
www.investmentfondsdirekt.de/download.php?...
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Die Höhe der Vertriebsfolgeprovision beträgt derzeit – je nach Kapitalanlage, Investmentgesellschaft und Art des Fonds – bis zu 1% p. a. des jeweiligen ...

best-in-fonds - Der einfache und clevere Fondsdiscounter in ... -
www.best-in-fonds.de/faq/
Aus dieser Managementgebühr erhalten alle Anbieter (Banken, Sparkassen, Fonds- vermittler) eine sogenannte Vertriebsfolgeprovision die je nach Fonds z.B. ...

Retrozession: Definition und Erklärung des Begriffs Retrozession ... -
www.kickbacks.ch/de/angaben/kick.../definition_retrozession...
Vertriebsfolgeprovision oder einfach Bestandsretrozession Sie werden in regelmässigen Abständen von Banken oder Anbietern von Finanzprodukten bezahlt. ...

Vertriebsfolgeprovision > trail / trail commissions
www.proz.com › ... › German to English › Finance (general)
8 May 2005 – (KudoZ) German to English translation of Vertriebsfolgeprovision: trail / trail commissions [investment fund prospectus - Finance (general) ...
Selected response from:

andres-larsen
Venezuela
Grading comment
Tak - jeg brugte "kick back-provision", men vil holde øje med, om der ikke skulle dukke en rent dansk term op et sted.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3løbende provision
Birgit Holst
1formidlingsprovision / markedsføringsbidrag / "kick-back" provision
andres-larsen


  

Answers


1 day 16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
løbende provision


Explanation:
http://www.trailcommission.info/what-are-trail-commissions/

Birgit Holst
Denmark
Native speaker of: Danish
Notes to answerer
Asker: Hej. Tak for link og forslag. Jeg tror, "trailing commission" er noget lidt andet. "trail commission" i "min" sammenhæng er mellem forvaltningsselskaber og finansielle rådgivere og udbetales af fondsafdelinger. Jeg vil tro, vi er ovre i noget "kick back"-provenu (tysk taler om "verdeckte Provision")...


1 day 7 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
formidlingsprovision / markedsføringsbidrag / "kick-back" provision


Explanation:
formidlingsprovision / markedsføringsbidrag / "kick-back" provision

sources:

[PDF] Pensionsmarkedsrådets rapport om Unit Link i danske pensionsordninger -
www.ftnet.dk/upload/.../Mediafiles/.../2006marts_Rapport-om...
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Selskaberne viderefører generelt ikke disse kick back provisioner til kunderne. ”AMP 1” informerer om, at selskabet lader markedsføringsbidrag fra ...

[PDF] resultatopgørelse 1. januar 2006 – 31. december 2006 samt balance ...
https://secure.skandia.dk/files/regnskab/2006/SkandiaLink200...
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
I forbindelse med aftaler om markedsføringsbidrag (Kick back) fra fondsforvaltere er blevet præciseret, har Skandia Link foretaget en reklassifikation af ...

Bankerne tager sig godt betalt - dr.dk/P1/P1 Business -
www.dr.dk › P1 › Udsendelser
3. feb 2011 – ... et større beløb til bankerne som markedsføringsbidrag, kick-back-money eller formidlingsprovision end investeringsforeningen selv bruger til ...

BankNordik - Pas på de skjulte omkostninger -
www.foroya.fo/Pas-på-de-skjulte-omkostninger.aspx?ID=6177
En del af disse omkostninger (”kick-back”) tilbageføres som ” markedsføringsbidrag” til firmaets pensionsudbyder, idet der dog er enkelte, ...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day9 hrs (2011-09-07 23:57:45 GMT)
--------------------------------------------------

Hej! Følgende link handler bl. a. om forklaring af "kick-back" provisioner på tysk:

Kick-back – Wikipedia -
de.wikipedia.org/wiki/Kick-back
Typischerweise wird der Kick-back nicht öffentlich gemacht. Ein Synonym ist ' verdeckte Provision'. Es kann sich um eine unerlaubte Handlung handeln, die zu ...

***Kick-back im Bereich der Finanzdienstleistungen***

***Vertriebsorganisationen von Finanzdienstleistungen (zum Beispiel Banken, Makler, Vertreter, Strukturvertriebe) erhalten von Produktanbietern (z.B. Fondsgesellschaften) (Abschluss-)Provisionen für verkaufte Produkte. Darüber hinaus werden oftmals auch Bestandsprovisionen für die jeweils bestehenden Anlagesummen gezahlt.

Diese Provisionen werden von den Produktanbietern aus den Gebühren der Anleger bezahlt. Erwirbt ein Kunde beispielsweise einen Investmentfonds und zahlt der Kapitalanlagegesellschaft (KAG) jährliche Gebühren in Höhe von 1 % der jeweils angelegten Summen, reicht die KAG von diesen 1 % beispielsweise 0,2 % als Bestandsprovision an den Vertrieb weiter.***



--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2011-09-08 17:46:55 GMT)
--------------------------------------------------

Der findes også ***Vertriebsfolgeprovision*** eller ***Bestandsretrozession*** på tysk:

Aktienfonds: Der Weg zum transparenten Fonds ist offen, aber noch ... -
www.faz.net/.../aktienfonds-der-weg-zum-transparenten-fonds...
22. Juni 2006 – Die „Vertriebsfolgeprovision“ wird aus der Verwaltungsvergütung gezahlt. Werden die Investmentanteile bei der Gesellschaft verwahrt, leitet ...

[PDF] Vertriebsfolgeprovision für Fidelity Fonds -
www.carpediemonline.de/.../Fid_Europ_Growth_Erh_VFP_14.03.0...
PDF/Adobe Acrobat
Vertriebsfolgeprovision erhält und Sie entsprechend davon partizipieren. Vertriebsfolgeprovision neu: 0,60 % p. a. (bisher: 0,50 % p. a.) ...

[PDF] Kundeninformation MiFiD_Feb 2010 -
www.psd-koeln.de/.../Kundeninformation-zum-Wertpapiergescha...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Bank eine Vertriebsfolgeprovision, die bis zu 0,95 % p.a. beträgt, bezogen auf den ... Bank eine Vertriebsfolgeprovision von bis zu 1,1 % p.a., die auf den durch- ...

[PDF] AUFTRÄGE ZU EINMALANLAGEN -
www.investmentfondsdirekt.de/download.php?...
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Die Höhe der Vertriebsfolgeprovision beträgt derzeit – je nach Kapitalanlage, Investmentgesellschaft und Art des Fonds – bis zu 1% p. a. des jeweiligen ...

best-in-fonds - Der einfache und clevere Fondsdiscounter in ... -
www.best-in-fonds.de/faq/
Aus dieser Managementgebühr erhalten alle Anbieter (Banken, Sparkassen, Fonds- vermittler) eine sogenannte Vertriebsfolgeprovision die je nach Fonds z.B. ...

Retrozession: Definition und Erklärung des Begriffs Retrozession ... -
www.kickbacks.ch/de/angaben/kick.../definition_retrozession...
Vertriebsfolgeprovision oder einfach Bestandsretrozession Sie werden in regelmässigen Abständen von Banken oder Anbietern von Finanzprodukten bezahlt. ...

Vertriebsfolgeprovision > trail / trail commissions
www.proz.com › ... › German to English › Finance (general)
8 May 2005 – (KudoZ) German to English translation of Vertriebsfolgeprovision: trail / trail commissions [investment fund prospectus - Finance (general) ...


andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak - jeg brugte "kick back-provision", men vil holde øje med, om der ikke skulle dukke en rent dansk term op et sted.
Notes to answerer
Asker: Hej! Tak for kilderne - dem må jeg lige se nærmere på over weekenden. Jeg lurer på om ikke "kick back-provision" er det mest beskrivende, selvom jeg ikke er glad for at oversætte en EN term med noget, der næsten også er EN. Markedsføringsbidrag mener jeg er for bredt i sammenhængen og mere er en generel beskrivelse, der bl.a. dækker over "trail commission" o.lign.