KudoZ home » English to Danish » IT (Information Technology)

merchant center

Danish translation: handelscenter

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:merchant center
Danish translation:handelscenter
Entered by: Barbara Østergaard

13:00 Oct 26, 2005
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - IT (Information Technology) / e-commerce
English term or phrase: merchant center
Der er ikke nogen kontekst som sådan, står alene.

Den optræder også sammen med registration (merchant registration) ID (merchant ID) og secrets (merchant secrets).

Bemærk, at emnet er e-commerce. Det handler om, hvordan man kan oprette nogle bestemt funktioner i en online butik.
Barbara Østergaard
Denmark
handelscenter
Explanation:
See links below

--------------------------------------------------
Note added at 2005-10-26 13:05:32 (GMT)
--------------------------------------------------

LINKS I FORBINDELSE MED E-HANDEL:

http://www.hestefagbogen.com/hestefagbogen/ showsup/htm/First/F/Source/Link/ProdID/761

http://www.nr-djurs.net/red11/gb/2000/2000-04-10/6413.html
Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
Jeg synes også, dette er det bedste udtryk i kontekst. Tak til jer begge!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2handelscenter
Charlotte Langbeen
4forretningscenter
Liset Nyland


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
handelscenter


Explanation:
See links below

--------------------------------------------------
Note added at 2005-10-26 13:05:32 (GMT)
--------------------------------------------------

LINKS I FORBINDELSE MED E-HANDEL:

http://www.hestefagbogen.com/hestefagbogen/ showsup/htm/First/F/Source/Link/ProdID/761

http://www.nr-djurs.net/red11/gb/2000/2000-04-10/6413.html


    www.cofman.com/danmark/attraktioner/ gallerier-kunst-nbsphaandvaerkere/vest-jylland/jensens-handelscenter.html
    www.degulesider.dk/vbw/profil/ Bylderup%20Bov%20Handelscenter_04903080@0019795914_00028756.html
Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Jeg synes også, dette er det bedste udtryk i kontekst. Tak til jer begge!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted
1 min
  -> Du er tidligt oppe!! Tak, Suzanne

agree  Dan Schioenning Larsen
39 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forretningscenter


Explanation:
Men det burde måske nærmere være "forhandler-center" for et merchant center ser i dit tilfælde ud til at være et "reserved area" for forhandlere, dvs. butikkerne som findes i portalen og ikke for den almindelige kunde.

Her logger man ind og sætter sin butik op, vælger betalingsformer osv.



    Reference: http://www.apple.com/no/smallbusiness/emarketing/puzzle/term...
Liset Nyland
Italy
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8