KudoZ home » English to Danish » Law: Contract(s)

Sole remedy

Danish translation: eneste retsmiddel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Sole remedy
Danish translation:eneste retsmiddel
Entered by: Steen Johnsen

20:20 Jul 6, 2008
English to Danish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: Sole remedy
Taken from the warranty part of a manual for a vehicle.
Steen Johnsen
Brazil
eneste retsmiddel
Explanation:
En søgning på "eneste retsmiddel" giver mange resultater.
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak for hjælpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1eneste retsmiddelRandi Stenstrop
3eneste bodsmulighedxxxYoophoop
3selvansvar
Lise Leavitt


Discussion entries: 3





  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sole remedy
eneste retsmiddel


Explanation:
En søgning på "eneste retsmiddel" giver mange resultater.

Randi Stenstrop
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 88
Grading comment
Tak for hjælpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christine Andersen
10 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sole remedy
selvansvar


Explanation:
et forslag, jeg ved ikke om det udtryk bruges i dk bil instruktionsboeger...men sole remedy betyder at ejeren og kun han, er ansvarlig for reparation.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-07-06 22:56:12 GMT)
--------------------------------------------------

eller selvrisiko....undskyld for det manglende oe...men mit amerikanske kb er staedigt i dag :D....

Lise Leavitt
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish

1 day17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sole remedy
eneste bodsmulighed


Explanation:
Formuleringen anvendes i forbindelse med (sælgers) ansvar, og hvike rettigheder modkontrahenten har.

xxxYoophoop
Native speaker of: Native in DanishDanish