KudoZ home » English to Danish » Law/Patents

licensor

Danish translation: licensgiver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:licensor
Danish translation:licensgiver
Entered by: Dan Schioenning Larsen

11:16 Dec 6, 2003
English to Danish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: licensor
Companyname and its licensors hereby grant you a license to use the software...

Jeg hælder til "licenshavere", men er ikke helt sikker...
Dan Schioenning Larsen
Denmark
licensgiver
Explanation:
... er den rette oversættelse. Verificeret v Lyng Svensson.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2003-12-06 11:45:17 GMT)
--------------------------------------------------

Licenshaver hedder i øvrigt \"licensee\" på engelsk...
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
Mange tak for hjælpen. Du får den, for du var lige et minut hurtigere end Margit. Men tak til Margit også.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1licensgiver
Barbara Østergaard
5licensgiverMargit Pehrsson


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
licensgiver


Explanation:
Helle Pals Frandsens juridiske ordbog

Firmaet er licensgiver og "you" bliver derefter licenshaver/licenstager (licensee)


Margit Pehrsson
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 109

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
licensgiver


Explanation:
... er den rette oversættelse. Verificeret v Lyng Svensson.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2003-12-06 11:45:17 GMT)
--------------------------------------------------

Licenshaver hedder i øvrigt \"licensee\" på engelsk...


    Lyng Svensson
Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 356
Grading comment
Mange tak for hjælpen. Du får den, for du var lige et minut hurtigere end Margit. Men tak til Margit også.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jorgen Leth
8 days