KudoZ home » English to Danish » Marketing

3500 sq. m.

Danish translation: 37,674 sq. ft.


19:21 Jul 18, 2002
English to Danish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: 3500 sq. m.
3500 sq. m. - beskrivelse af et område på et hotel. Hvad er denne måleenhed på dansk og hvordan omregnes den?
På forhånd mange tak.
Gitte Gifford
Danish translation:37,674 sq. ft.
Explanation:
For det første: det kan ikke være square miles, det hedder sq. mi.
(Det ville osse give godt 9000 km2. Det er næsten Fyn og Sjælland tilsammen...)

I USA måler man som regel indendørs areal i kvadratfod. I England bruger man både kvadratfod og kvadratmeter, mens det modsatte er nok mere sjældent (m2 i USA).

En fod er 30,48 cm
1 m2 er 10,76 kvadratfod
3500 m2 er 37.674 kvadratfod.

Selected response from:

Mads Grøftehauge
Grading comment
Det var det jeg manglede - mange tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6Kvadratmeter (m2)
Allround
5du kan omregne på nettet med søgeordet - conversionSuzanne Blangsted
2 +33500 m2 (square meters)
swisstell
537,674 sq. ft.
Mads Grøftehauge
5 -13500 square milesxxxfos2002


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
3500 square miles


Explanation:
Det er såmænd square miles.
1 mile = 1609,34 m
1 mi2 = 2589988,1 m2

Med venlig hilsen
Frits Overgaard Sørensen


xxxfos2002
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Trine A: Jeg mener, det må være kvadratmeter, især hvis det er indendørs. Det er nok ikke så sandsynligt at et hotel har et område (rum eller park), der er så stort, at det skal måles i square miles.
24 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
3500 m2 (square meters)


Explanation:
??

I frankly do not understand every word
although "omrade" is area or zone, to my knowledge. I just find 3500 square miles (as indicated) a hell of a lot
and just possibly out of context. If the "omrade" here is the immediate environment such as a park etc., the m2 would make much more sense to me.

swisstell
Italy
Native speaker of: German
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Trine A: I think you are right, square miles seems too large for this context.
12 mins
  -> tak, Trine

agree  Christina Clark
1 hr
  -> thanks, CD

agree  Dorte Scheeler
1 day8 hrs
  -> tak, Dorte

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
Kvadratmeter (m2)


Explanation:
Uden tvivl menes der kvadratmeter, altså square meter på engelsk.


Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxlone
42 mins

agree  Margit Pehrsson
1 hr

agree  Pernille Chapman
12 hrs

agree  Michael Tettinek
16 hrs

agree  Johnny Speiermann: Kvadratmeter, hvis teksten er amerikansk-engelsk. Ellers kan det være miles. Tekster relateret til arkitektur regner ofte med hektar (ha), hvis der er tale om store bygningsværker eller områder, f.eks. området ved World Trade Center.
16 hrs

agree  Mads Grøftehauge: Ja, når man læser hvad der egentlig spørges om er svaret 3500 m2.
2 days16 hrs

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
du kan omregne på nettet med søgeordet - conversion


Explanation:
ved at skrive conversion under søg hos MSN kan du finde steder med omregninger. Du ken så nemt gå fra 3500 sq. m. endten det er meter eller miles.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

2 days17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
37,674 sq. ft.


Explanation:
For det første: det kan ikke være square miles, det hedder sq. mi.
(Det ville osse give godt 9000 km2. Det er næsten Fyn og Sjælland tilsammen...)

I USA måler man som regel indendørs areal i kvadratfod. I England bruger man både kvadratfod og kvadratmeter, mens det modsatte er nok mere sjældent (m2 i USA).

En fod er 30,48 cm
1 m2 er 10,76 kvadratfod
3500 m2 er 37.674 kvadratfod.



Mads Grøftehauge
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 378
Grading comment
Det var det jeg manglede - mange tak!