best practice

Danish translation: Best practise

English to Danish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: best practice
Our story is told at xx Business School where they use our focusing strategy as an example of best practice.
Annelise Bentzen
Denmark
Danish translation:Best practise
Explanation:
Det oversættes ikke, hverken internt i virksomhederne eller i faglitteraturen -og hedder simpelthen best practise og best practises. Det er et begreb, som alle har taget til sig og som anvendes i lighed med stakholding og andre mærkværdigheder, også meget gerne af virksomhedskonsulenter.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-15 21:17:58 (GMT)
--------------------------------------------------

uPS! Der skulle stå stakeholding. Godnat!
Selected response from:

Kate Persson
Denmark
Grading comment
Jeg havde selv forestillet mig at lade det stå, men det er da altid rart at blive bekræftet, tak!

Hilsen AB
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Best practise
Kate Persson
4god praksis
Lingua DK


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
god praksis


Explanation:
se venligst henvisning


    Reference: http://amter.lo.dk/sw895.asp
Lingua DK
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 60

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Best practise


Explanation:
Det oversættes ikke, hverken internt i virksomhederne eller i faglitteraturen -og hedder simpelthen best practise og best practises. Det er et begreb, som alle har taget til sig og som anvendes i lighed med stakholding og andre mærkværdigheder, også meget gerne af virksomhedskonsulenter.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-15 21:17:58 (GMT)
--------------------------------------------------

uPS! Der skulle stå stakeholding. Godnat!

Kate Persson
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 86
Grading comment
Jeg havde selv forestillet mig at lade det stå, men det er da altid rart at blive bekræftet, tak!

Hilsen AB