KudoZ home » English to Danish » Marketing / Market Research

Co-creating/co-creation

Danish translation: samskabe / samskabelse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Co-creating/co-creation
Danish translation:samskabe / samskabelse
Entered by: Ann Louise Rodríguez

14:23 Nov 7, 2013
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: Co-creating/co-creation
Co-creating our commitments.
Our targets are the result of this consultation and co-creation with internal and external stakeholders.

Pft ;-)
Ann Louise Rodríguez
Denmark
samskabe / samskabelse
Explanation:
Samskabelse er et etableret begreb, selvom det endnu ikke er i retskrivningsordbogen - se vedhæftede eksempler og links

Håber det hjælper :-)
Selected response from:

Jens Kaestel
Australia
Grading comment
Tak for bekræftelsen ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5samskabe / samskabelse
Jens Kaestel
4skabe i samarbejde med
Birgit Sabin
3skabe i samarbejde med / co-creation
Pernille Kienle


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
co-creating/co-creation
skabe i samarbejde med


Explanation:
Jeg tror ikke, at du kan bruge et ord, men bliver nødt til at omskrive det til "skabe i samarbejde med vores interne og eksterne interessenter"

Birgit Sabin
Native speaker of: Native in DanishDanish

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
co-creating/co-creation
skabe i samarbejde med / co-creation


Explanation:
Jeg vil mene, at du kan/skal bibeholde 'co-creation' på engelsk når det forekommer som substantiv og omskrive til 'skabe i samarbejde med' når det forekommer som verbum. Flere og flere danske virksomheder benytter co-creation og co-design nu om stunder.

http://socialeopfindelser.dk/viden/ordbog/co-creation/

Example sentence(s):
  • I social innovation arbejdes der med co-creation på flere måder. Det kan være medarbejder-, borger- og/eller brugerinddragelse co-creation

    Reference: http://www.ordbogen.com/opslag.php?word=co-creation&dict=aut...
    Reference: http://www.p360.dk/?p=7--rd-til-at-komme-godt-i-gang-med-co-...
Pernille Kienle
Canada
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
co-creating/co-creation
samskabe / samskabelse


Explanation:
Samskabelse er et etableret begreb, selvom det endnu ikke er i retskrivningsordbogen - se vedhæftede eksempler og links

Håber det hjælper :-)

Example sentence(s):
  • Samskabelse handler om at brugere og ansatte arbejder sammen om at skabe den velfærd, vi helst vil have.
  • ....og i særdeleshed af at der som indløsning af folkeskolereformen samskabes stærkere med borgere, foreninger etc.

    Reference: http://www.frivilligraadet.dk/6-principper-samskabelse
    Reference: http://www.aarhus.dk/da/borger/Handicap-og-psykiatri/Psykisk...
Jens Kaestel
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tak for bekræftelsen ;)