KudoZ home » English to Danish » Mechanics / Mech Engineering

The National Fire Protection Association

Danish translation: Svarer til: Sikkerhedsstyrelsen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:The National Fire Protection Association
Danish translation:Svarer til: Sikkerhedsstyrelsen
Entered by: Hanne Sterndorf

20:21 Dec 15, 2005
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Grain Dryer Installation Manual
English term or phrase: The National Fire Protection Association
I manualen til en korntørrer gives følgende anvisning:

"Standard electrical safety practices and codes should be used. Refer to the National Electrical
Code Standard Handbook by the National Fire Protection Association."

Hvad er den tilsvarende forening på dansk?
Mette Kragholm
Svarer til Sikkerhedsstyrelsen
Explanation:
Se mit svar på tidligere spørgsmål.
Selected response from:

Hanne Sterndorf
Denmark
Grading comment
Tusind tak for hjælpen. I sidste ende må jeg vist hellere bede kunden om selv at undersøge hvilke myndigheder der skal kontaktes...
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5National Fire Protection Association (Brandværnsorganisation i USA)xxxlone
3Svarer til Sikkerhedsstyrelsen
Hanne Sterndorf


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
National Fire Protection Association (Brandværnsorganisation i USA)


Explanation:
Måske kan du sætte 'Brandværnsorganisation i USA.' i parentes!
NFPA - National Fire Protection Association

NFPA (National Fire Protection Association). Beskæftiger sig med forskning, undervisning og uddannelse, og udgiver bøger, normer og standarder (National Fire Codes)





--------------------------------------------------
Note added at 2005-12-15 20:37:08 (GMT)
--------------------------------------------------

eller du kan skrive i parentes \'amerikanske brandværnsforbund\'


    Reference: http://www.brandteknisk-institut.dk/link_udland.asp
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 19

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the national fire protection association
Svarer til Sikkerhedsstyrelsen


Explanation:
Se mit svar på tidligere spørgsmål.

Hanne Sterndorf
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusind tak for hjælpen. I sidste ende må jeg vist hellere bede kunden om selv at undersøge hvilke myndigheder der skal kontaktes...