International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Danish » Media / Multimedia

transmission window

Danish translation: senderude


21:33 Dec 15, 2005
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia
English term or phrase: transmission window
Fra en skematisk tegning af en fjernbetjening.

Henviser i dette tilfælde til den lille rude hvorunder sensoren sidder på en fjernbetjening.
Hvad vil I kalde den?
Liset Nyland
Italy
Danish translation:senderude
Explanation:
Jeg har spurgt en gammel garvet radio og tv mekaniker, som siger at han ville sige senderude. Han kan dog ikke garantere at alle anvender denne term.
Selected response from:

xxxRikke Mathia
Grading comment
Jeg vælger at tro på fagfolket (og den medsendte TM). Tak for hjælpen til jer allesammen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Transmissionsvindue
Rikke Stenlev
4senderudexxxRikke Mathia
3fjernbetjeningsvindueSuzanne Blangsted


Discussion entries: 3





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fjernbetjeningsvindue


Explanation:
nogle google fund med fjernbetjeningsvindue

Suzanne Blangsted
Meets criteria
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
senderude


Explanation:
Jeg har spurgt en gammel garvet radio og tv mekaniker, som siger at han ville sige senderude. Han kan dog ikke garantere at alle anvender denne term.

xxxRikke Mathia
Meets criteria
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Jeg vælger at tro på fagfolket (og den medsendte TM). Tak for hjælpen til jer allesammen.

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Transmissionsvindue


Explanation:
Se nedenstående link, der handler om en fjernbetjening

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 18 mins (2005-12-16 07:51:42 GMT)
--------------------------------------------------

Hej Liset - Jeg mener ikke, at det kan forveksles med frekvensområde her. Jeg synes at transmissionsvindue er det, der dækker bedst - også fordi det minder ret meget om det engelske. Det er muligt at senderude også kan bruges, men det er der nu heller ikke særlig meget belæg for på Nettet.


    Reference: http://www.tempcold.dk/PDF/Produkter/Hitachi/SPLITTYPE25Y.pd...
Rikke Stenlev
Denmark
Meets criteria
Native speaker of: Native in DanishDanish